Deel dit artikel
-

Hugo Boss investeert in omnichannelstrategie

Hugo Boss investeert fors om met zijn omnichannelstrategie helemaal van deze tijd te worden. Dat leidt er onder meer, maar niet exclusief, toe dat het digitale omzetaandeel van drie procent moet toenemen.

Deze week hield Hugo Boss een dag voor beleggers en analisten en gaf goed zicht op de strategie voor de komende jaren. In 2014 en 2015 werd daar de basis voor gelegd door digitaalspecialisten in huis te halen en een strategie te formuleren. Na 2017 moet een nieuwe geïntegreerde marketingstrategie staan.

De modewinkelketen heeft 425 eigen winkels, 550 shop in shops en 130 outlets.

Vier thema’s staan komende jaren in de digitale transformatie centraal: content, advies, gemak en personalisering.

Momenteel lopen er al proeven in winkels in Oostenrijk, Zwitserland en België waar de My Hugo Boss-omgeving wordt beproefd. In de loop van 2016 komt deze ook naar de andere landen, waaronder ook Nederland.

De fysieke winkels krijgen dan ook gratis WiFi, een nieuw POS-systeem, geïntegreerde CRM, click & collect, Het CRM-systeem wordt spoedig uitgerold, hoorden de financieel belangstellenden,en is via de iPad in de winkel maar ook via de gewone kassa te bedienen.

Achter de schermen moet op alle continenten ook de overstap worden gemaakt naar een en dezelfde fulfillmentpartner. Director Digital Retail Patrick Berresheim vertelt verder te investeren in backend IT, ordermanagement, logistiek en de klantenservice. De afzonderlijke klantenserviceteams worden tot één versmolten.

2017 brengt, getuige zijn presentatie, zaken als digitale reçu’s, bezorgingen op de dag van online bestelling, online reserveren en het verzenden van online orders vanuit de winkels.

Hugo Boss realiseerde in de eerste negen maanden van 2015 een omzet van twee miljard euro. Daarvan werd 2,9 procent via digitale kanalen gerealiseerd (PDF), een kwart meer dan in 2014.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond