Deel dit artikel
-

IAB paait merkadverteerders

IAB Europe richt een nieuwe werkgroep op om – uiteindelijk – meer merkadverteerders naar internet te lokken.

Deze werkgroep, geïnitieerd door technologiebedrijf nugg.ad, heeft als doel om standaarden in het leven te roepen waarmee merkadverteerders beter uit de voeten kunnen op internet. Zij hebben behoefte aan specifieke processen, standaarden en KPI’s om hun campagnes mee op te zetten en de resultaten ervan te toetsen.

Merkadverteerders zijn de groep bedrijven met de grootste reclamebudgetten. Het is niet zo, dat zij online niet adverteren maar ieder jaar klinkt tijdens de IAB Europe-bijeenkomsten wel de wens tot specifieke standaarden en processen voor deze partijen. Die wijken nu nog te veel af van wat adverteerders kennen van de traditionele media als tv, radio en print.

Het werk van het Brand Advertising Commitee kan er uiteindelijk toe leiden dat een deel van de tv-budgetten wordt vervangen door of aangevuld met online brandingcampagnes. Wanneer de werkgroep zijn eerste resultaten presenteert, is nog niet bekend.

Foto: Keoni Cabral (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond