Deel dit artikel
-

Kellogg’s wil eigen webwinkel

De Amerikaanse voedingfabrikant Kellogg’s wil een eigen webwinkel openen waar het op abonnementsbasis snacks en ontbijtgranen verkoopt.

Persbureau Bloomberg meldt dat op bronnen binnen het bedrijf met kennis van zaken. Wanneer Amerikanen hun snackabonnementen kunnen afsluiten en voor welke merken is niet bekend.

Kellogg’s is eigenaar van merken als Cornflakes, All-Bran en Pringles. De meeste producten zijn graanproducten die rond of tijdens de maaltijd worden genuttigd.

Voor de fabrikant is het initiatief enerzijds een verkenning van een nieuw want direct verkoopkanaal. Anderzijds is het verdienmodel anders dan gangbaar voor de meeste online verkopers. Zij verkopen doorgaans producten per stuk.

Een lokale concurrent van Kellogg’s staakte onlangs een vergelijkbaar initiatief toen het na anderhalf jaar de stekker uit Nibblr trok. Het Engelse Graze.com is wel nog actief en verzendt voor zes dollar iedere week, om de week of iedere maand een doos ontbijtgranen.

Foto: Pink Sherbet Photography (cc)

Deel dit bericht

1 Reacties

Jeroen Bos

Veel fabrikanten zijn bezig met plannen hoe / of men met ecommerce aan de slag moet. De meesten gaat het niet om omzet, maar om customer insights te krijgen omdat deze nu geblokt worden door de FMCG retailers. Naast inzichten in consumentengedrag zijn er fabrikanten veel mogelijkheden met ecommerce. Het verbaast mij dat hier nog zo weinig mee gedaan wordt, vooral in FMCG.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond