Deel dit artikel
-

Manchester United met ‘like & win’ op Google+

Manchester United houdt een actie om zijn bereik op Google+ te vergroten. De praktijk van ‘like & win’ is al jaren bekend op Facebook en dringt nu langzaam ook door tot het marketingpallet op Google+.

Heel origineel zijn de Engelsen nu ook weer niet, aangezien Real Madrid samen met sponsor Emirates op dit moment precies dezelfde actie houdt op Googles profielensite.

Net als de Spanjaarden vragen de Engelsen aan hun fans om op hun profiel een foto, tekst, video of hangout te posten waarin ze hun liefde voor de club verklaren.

De prijs is wel origineel. De winnende fans worden uitgenodigd voor een Google+ Hangout. De camerabeelden met en van die fans worden op de reclamebeeldschermen langs het veld geprojecteerd. Zo zitten de fans letterlijk op de eerste rij bij Manu.

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Google+ biedt geen geen reclamemiddelen om de actie met reclame extra kracht bij te zetten. Bovendien gaan de acties van beide voetbalclubs niet verder ‘like & win’. Een platte manier om meer ‘volgers te werven’.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond