Deel dit artikel
-

‘Microsoft koopt advertentienetwerk InMobi voor 2 miljard dollar’

Microsoft staat op het punt om het mobiele advertentienetwerk InMobi over te nemen voor 2 miljard dollar. Dat meldt de site SeekingAlpha.

Het bedrijf uit India verscheen in het verleden ook al eens op het vizier van Yahoo en Google, maar Microsoft is veruit de grootste klant van InMobi.

Het advertentienetwerk werd in 2007 opgericht met financiering van Soft Bank en Kleiner Perkins Caufield & Byers. InMobi is een concurrent van onder meer Googles AdMob en Apples iAd.

Het nieuws komt als een verrassing omdat nog geen zes maanden geleden Microsoft zijn advertentietak heeft verkocht aan AOL.

Deel dit bericht

2 Reacties

Z.Eur

InMobi staat in geen vergelijking met Admob en iAd, niet qua kwaliteit en niet qua kwantiteit.
Dat is enkel het beeld wat ze zelf proberen te creëren met hun eigen opgeleukte persberichten.
InMobi krijgt geen voet aan de grond in belangrijke markten omdat hun producten enkel op papier intressant zijn.
InMobi stond al op het punt om om te vallen in 2016 dus het was makkelijk onderhandelen voor Microsoft, dat het na Atlas en alle andere advertising producten blijkbaar nog een keertje wil gaan proberen op de advertising market.
Over binnen 3 jaar kunnen we vast wel lezen dat Microsoft het wel weer van de hand doet.

Jim

Zowaar produceert Z.Eur dit keer meer dat een zin, en het is gelijk weer dikke onzin: InMobi stond al op het punt om om te vallen in 2016? Geen enkele bron wijst daarop, dus uit de dikke duim van Z.Eur gezogen.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond