Deel dit artikel
-

Nieuwe strategie Tradedoubler: conversiespecialist

Het geplaagde Tradedoubler kiest een nieuwe koers en stapt af van zijn pure focus op affiliate marketing. Het bedrijf neemt drie jaar de tijd om zich te ontplooien als Europees werkende conversiespecialist.

De nieuwe topman Matthias Stadelmeyer maakte zojuist de essentie van de nieuwe strategie bekend. De details daarvan presenteert hij pas op 7 november bij de presentatie van de financiële cijfers over het derde kwartaal. Hoe die ook zullen zijn, de meeste aandacht zal uitgaan naar het verhaal dat Stadelmeyer over de beoogde toekomst vertelt.

“Een belangrijk element van de propositie is een datamanagementplatform dat gebruik maakt van op data gebaseerde inzichten uit resultaatgedreven marketingactiviteiten. Het platform wordt een machine waarmee adverteerders hun conversieratio’s kunnen optimaliseren.”

Hieruit spreekt dat het bedrijf een stap naar beneden doet in de technische infrastructuur. De bedrijfspraktijk bestaat niet meer uit affiliatemarketing, maar het systeem daar onder. Affiliatemarketing wordt hiermee slechts een van de mogelijke bronnen voor input, naast social media, video en wellicht ook search en display.

In Nederland heeft Tradedoubler kantoren in Rotterdam en Amsterdam.

Foto: Simon Cunningham (cc)

Deel dit bericht

3 Reacties

henk

Het kantoor in Amsterdam is reeds enkele maanden geleden opgeheven.

Arnoud

Dat kan ik inderdaad bevestigen, omdat wij daar nu zitten 🙂

Erwin Boogert

Waarvan akte. Had het voor de zekerheid nog nagezocht. Op de site staat nog wel een 020-nummer, maar dat betekent (dus) niet per se dat ze daar ook nog kantoor houden. Opgehelderd zo.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond