Deel dit artikel
-

Zalando lanceert eigen mobiele messenger

Onder de naam Zalon Messenger lanceert de mobiele divisie van Zalando een chatapp waarmee klanten stijladvies kunnen inwinnen bij gespecialiseerde adviseuses. Daarnaast pleegt Zalando een ‘acquihire’ in het mobiele domein.

Direct contact met een specialist die kan helpen bij kledingkeuze en tegelijk in beeld zien hoe de nieuwe outfit er zou uitzien. Dat is wat Zalon Messenger nastreeft. De praktijk is niet helemaal nieuw, want vond al plaats op Whatsapp. Maar nu heeft het stijlteam zijn eigen chatapp en het management meer zicht op de cijfers.

Weblog Excitingcommerce bericht over de nieuwe app, die zich vooralsnog enkel op de Duitse markt richt.

Ondanks de intentie daartoe is Zalon in Nederland nog niet gelanceerd. Dat is de naam van de dienst waarachter de modehulptroepen schuil gaan.

Ook wordt nu bekend dat Zalando het team achter de swipe-shop-app Amaze heeft gekocht. Dat is een soort ‘Tinder voor kleding’ waarbij de foto’s doorlinkten naar Zalando’s winkel. Het vijftienkoppig team gaat aan de slag voor Zalando Mobile.

Foto: Robert Agthe (cc)

Deel dit bericht

1 Reactie

Bert Desmet

Graag hadden wij ons kleedje ingewisseld voor één grotere maat maar wij zijn niet meer in het bezit van een Klever om die terug te sturen,een doos hebben we wel nog!het betreft het blauwe dat een aantal weken terug in de Stationsstraat 29te Izegem toekwam onder mijn naam,Bert Desmet,graag een seintje en dank bijvoorbaat

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond