Geplaatst door Ricoh

360-gradenvideo’s eenvoudig te bewerken met de nieuwe THETA+ Video-app

Bunnik, 29 juli 2016 – Ricoh Company Ltd en Ricoh Imaging Company Ltd lanceren THETA+ Video voor Android. Met deze app bewerk je niet alleen heel eenvoudig video’s die zijn gemaakt met de 360-gradencamera’s RICOH THETA S en RICOH THETA (m15), maar ook time-lapse video’s gemaakt met de huidige app (THETA+). Met de nieuwe app kun je de lengte van je video’s aanpassen, wisselen van kijkhoek, de kleurtoon aanpassen en achtergrondmuziek toevoegen. Kies een bepaalde hoek voor je video voordat je ’m post, of  deel ’m rechtstreeks als 360-gradenvideo via social media. Bovendien kunnen bezoekers van Facebook en YouTube de video zelf draaien tijdens het kijken.

Huidige functies van THETA+ Video voor Android (THETA+ Video voor iOs is reeds beschikbaar):

• Filter: kies een van de tien filters om de kleurtoon van de video aan te passen;
  • View: bepaal zelf hoe je je 360-gradenvideo’s bekijkt. De app biedt vier keuzes: Mirror ball, Little planet, Equirectangular en Rectilinear;
  • Trim: pas de lengte van de video aan zoals jij wilt;
  • Background Music: kies een eigen nummer of een van de acht tracks uit de app en stel die in als achtergrondmuziek voor je video. Het oorspronkelijke geluid in de video kan dan worden uitgeschakeld;
  • Sharing: post je bewerkte video’s rechtstreeks op social media als Instagram en Facebook.

Naam: THETA+ Video for Android

Releasedatum: 28 juli 2016

Te downloaden via: Google Play

Compatibel met: Android 4.4 tot 6.0 (werking wordt niet gegarandeerd voor alle apparaten)

Prijs: gratis

・Android en YouTube zijn handelsmerken van Google, Inc.

・Facebook is een geregistreerd handelsmerk van Facebook, Inc.

・Instagram is een handelsmerk van Instagram  LLC.

・Alle andere handelsmerken zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaars.

Over RICOH IMAGING

RICOH IMAGING COMPANY LTD is wereldwijd toonaangevend in de productie van hobby- en professioneel beeldverwerkingsmateriaal, met een lange merkgeschiedenis van zowel Pentax- als RICOH-producten. De uitgebreide productreeks omvat state-of-the-art digitale spiegelreflexcamera’s, middelgrote camera’s met verwisselbare lenssystemen, zoom- en outdoorcompactcamera’s en een uitgebreide reeks van kwaliteitslenzen en -accessoires. Daarnaast is er het brede assortiment van verrekijkers geschikt voor verschillende activiteiten. Sinds september 2013 is het assortiment uitgebreid met de RICOH THETA, de eerste in massa geproduceerde 360-gradencamera. RICOH is hiermee pionier op het gebied van de productie van 360-gradencamera’s. RICOH IMAGING EUROPE S.A.S. distribueert zijn producten succesvol via verschillende kanalen, waaronder zelfstandige camerawinkels, grote winkelketens en verschillende andere retailers – zowel online als offline. RICOH IMAGING EUROPE S.A.S. is een dochterbedrijf en het Europese hoofdkantoor van RICOH IMAGING COMPANY LTD in Japan.

Meer informatie is te vinden op: ricoh-imaging.be en ricoh-imaging.nl.