Industry Wire

Geplaatst door Bloomon

Bloomon zorgt voor revolutie in traditionele bloemensector

Amsterdam, 20 november 2014 – Met de lancering van het online bloemenabonnement Bloomon vandaag hoeft de consument niet langer naar de bloemist, supermarkt of tankstation voor een boeket, maar worden de bloemen gratis in de avonduren aan huis bezorgd. Doordat Bloomon haar bloemen direct afneemt van de kweker zijn de bloemen bovendien verser dan een traditioneel boeket. Bloomon streeft er naar binnen twee jaar minstens 100.000 boeketten te verzenden binnen Nederland en wil met deze formule de Nederlandse bloemenmarkt veroveren.

Bloomon werkt met een flexibel abonnement. Op de website kunnen klanten kiezen voor het formaat van het boeket evenals de bezorgfrequentie: wekelijks, tweewekelijks of maandelijks. De bloemen worden op dinsdag of donderdagavond aan huis bezorgd. Het abonnement is eenvoudig te wijzigen, te pauzeren of op te zeggen.

Gemak staat voorop

“Mensen vinden het vaak veel gedoe om bloemen te kopen of worden teleurgesteld door de slechte kwaliteit. Met Bloomon bezorgen wij verse bloemen ´s avonds aan huis, vlak voor het weekend. De bloemen zijn zelfs al afgesneden”, aldus Patrick Hurenkamp, oprichter en Managing Director van Bloomon. “Doordat wij de distributie zonder tussenpersoon of lokale bloemist organiseren, hebben we een kortere keten, lagere kosten en versere bloemen dan eerdere online initiatieven uit de bloemensector.”

Stylist

Dat Bloomon zelf de samenstelling bepaalt is ook vernieuwend. “Onze stylist zorgt voor combinaties waarin bloemen mogen opvallen. Dus met bijzondere soorten, veel hoogteverschil en weinig bladgroen ter opvulling zoals in traditionele boeketten”, aldus Hurenkamp.

De kosten voor een boeket van Bloomon inclusief bezorging zijn €15, €20 of €25, afhankelijk van het formaat.

Ervaring in e-commerce
De oprichters van Bloomon, Patrick Hurenkamp (1984) en Bart Troost (1984), delen hun brede ervaring in e-commerce. Zo was Hurenkamp eerder verantwoordelijk voor de oprichting van online ventures Hellofresh en Westwing. Troost bouwde aan de online winkel van MS Mode en Sapph. Voor die tijd werkten ze samen bij the Boston Consulting Group.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht