Industry Wire

Geplaatst door Zoomin

Kijkcijfers Zoomin.TV swingen de pan uit dankzij ‘story-telling’-vaardigheden & multi-platform aanpak

Amsterdam, NL – 23 december 2015 –  De Zoomin.TV-video’s doen het altijd al goed qua kijkcijfers, maar nu hebben we een nieuw record bereikt. Een video over een Spaanse kapper die z’n werk doet met een zwaard bereikte het duizelingwekkende cijfer van meer dan 213 miljoen views.

Het Zoomin.TV publisher network en het geografisch bereik zijn de laatste jaren gestaag toegenomen. Maar sinds het video powerhouse besloot om weg te gaan bij content providers zoals AP en Reuters en zelf z’n verhalen te gaan produceren worden de video’s gemiddeld 20 keer vaker bekeken, soms zelfs 100 keer vaker.  CEO Jan Riemens zegt: ‘Elke dag opnieuw bewijzen we dat ‘story telling’ de nieuwe manier is om succesvolle video’s te maken. We verspreiden niet langer gewoon simpele nieuwsvideo’s. Het wereldwijde publiek verwacht een andere toon en andere content en wij maken dat elke dag voor hen.”

Zoomin.TV werkt nauw samen met honderden lokale en wereldwijde uitgevers zoals Yahoo, AOL, YouTube, Facebook, AJ+ etc. De video over a een Spaanse kapper die met vuur en zwaarden werkt haalde meer dan 213 miljoen views in 3 weken over alle  platformen inclusief onze eigen website Zoomin.TV. Verschillende klanten zoals NBC Telemunda and Spiegel Online kochten het ruwe beeldmateriaal aan van Zoomin.TV’s MediaHub of kochten de kant-en-klare video aan die geproduceerd werd door Zoomin.TV.

Andere kijkcijfertoppers zijn onder meer de “Mobiele douches voor daklozen”, “Aseksueel Japan: Waarom mannen niet meer geïnteresseerd zijn in seks” en “Vergeet vruchtbaarheidsmiddelen: plas op je groenten”. Deze voorbeelden tonen aan dat Zoomin.TV de kunst beheerst om video’s te maken waar de wereld wel op moet klikken.

Een aangrijpende video die het heel erg goed deed bij de bepaalde kijkers was “Ik overleefde Ebola”. Zelfs uit een land dat te lijden heeft onder een burgeroorlog zoals Syrië komen video’s die je hoop geven en die je gelukkig kunnen maken, zoals “Van angst naar vrijheid: droom van Syrische familie wordt werkelijkheid” of “Koerdische rapper in Syrië: ISIS, crisis en chaos”.

Zoomin.TV heeft een wereldwijd netwerk van meer dan 2.000 professionele videojournalisten opgezet die voor de selectie en preproductie nauw samenwerken met de editors in Amsterdam, Brussel en Barcelona. De postproductie en lokalisatie van de video’s naar 18 talen wordt uitgevoerd door de diverse redactionele teams en wordt gecoördineerd door de Central Desk. Deze unieke en praktische werkwijze zorgt voor een snelle en professionele verspreiding van uiterst attractieve video’s over de hele wereld.

De multi-platform aanpak van Zoomin.TV maakt het publishers, lineaire broadcasters en OTT-platformen mogelijk om van deze succesvolle must-see video’s gebruik te maken. Het ruwe beeldmateriaal van de meeste Zoomin.TV-video’s is beschikbaar voor klanten in de MediaHub, waarmee zij hun eigen verhalen kunnen maken.

Zoomin.TV zorgt ervoor dat uitgevers hun kijkersvoorraad kunnen maximaliseren en monetizen. Met lokale aanwezigheid in 14 landen en activiteiten in 26 markten produceert Zoomin.TV dagelijks meer dan 400 video’s in 18 verschillend talen. Daarmee genereert Zoomin.TV het duizelingwekkende aantal van meer dan 5 miljard views per maand wereldwijd. Het resultaat van deze succesvolle content-strategie is bovendien dat Zoomin.TV op YouTube nu het vijfde Multi-Channel Network ter wereld is en het grootste in Europa.

 

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht