Geplaatst door Paylogic

Samenwerking Paylogic en TicketSwap maakt aanschaf tweedehands eventticket ècht veilig

Amsterdam, 17 maart 2016 – Online ticketmarktplaats TicketSwap en ticketingbedrijf Paylogic zijn een samenwerking gestart om een einde te maken aan fraude bij de verkoop van tweedehands evenementtickets. Vanaf nu worden Paylogic-tickets die het “Secure Swap” predicaat hebben op TicketSwap, automatisch omgeruild voor een compleet nieuw fraude-proof ‘Secure Swap’ ticket.
Vorig jaar introduceerde TicketSwap Secure Swap; de basis voor de samenwerking. Door deze samenwerking worden op TicketSwap, dat inmiddels zo’n 700.000 geregistreerde gebruikers heeft, verkochte tickets omgeruild voor nieuwe tickets die direct op naam van de nieuwe eigenaar staan. Het oude ticket, dat nog in bezit is van de verkoper, is daarmee automatisch ongeldig. Deze Secure Swap service, waarvoor geen kosten in rekening worden gebracht, is volledig geautomatiseerd door een technische koppeling van beide systemen. Hierdoor is er geen extra inspanning vereist van kopers, verkopers of evenementorganisatoren. De 100% veilige Secure Swap tickets zijn te herkennen aan het Secure Swap logo dat TicketSwap bij advertenties toont.
Jan Willem van der Meer, de CEO van Paylogic, dat jaarlijks voor een waarde van een kwart miljard aan tickets verkoopt: “TicketSwap heeft tegen ieders verwachting in een eerlijke, transparante en gebruiksvriendelijke oplossing in de voorheen vooral schimmige tweedehands ticketmarkt gezet, daarmee is het een logische partner voor Paylogic om de beste service aan zowel evenementen als bezoekers te leveren. Met deze samenwerking helpen we de fans door een echte revolutie te starten in de tweedehands ticketmarkt.” Dat de Nederlandse tech-startup TicketSwap en de 10-jarige Paylogic tot een samenwerking zijn gekomen “is daarom geen verrassing” stelt Hans Ober, mede-oprichter van TicketSwap. “Paylogic is bezig om de markt voortdurend te verbeteren en is niet bang om grote innovatieve stappen te zetten. Door deze werkwijze en hun enorme omvang zijn zij de perfecte partner voor ons. Deze samenwerking heeft daardoor een enorme impact op de
evenementindustrie.”
TicketSwap hanteert een maximumprijs van 120% van de originele ticketprijs. Door de prijzen te begrenzen en 100% veilige tickets aan te bieden, hopen TicketSwap en Paylogic de tweedehands ticketmarkt veilig en betrouwbaar te maken. Dit is in lijn met het wetsvoorstel dat in de Eerste Kamer ligt namens Jasper van Dijk (SP). De afgelopen weken vond al een succesvolle pilot plaats met Paylogic-klanten als Straf_Werk, Soenda, 7th Sunday en een aantal evenementen in de Marktkantine. “Wij verwachten dat veel andere evenementhouders snel zullen volgen en daarmee een gezamenlijke revolutie te starten in de tweehands ticketmarkt.” Besluit Ober.