Geplaatst door LEWIS PR

Aanmeldingen voor de derde European Web Entrepreneur Award geopend

Voor het derde jaar op rij reikt Europioneers dit jaar de European Web Entrepreneur Award uit. De ceremonie vindt plaats op 12 november in Slush, Helsinki. Europioneers is door de Europese Commissie in het leven geroepen om de successen van internetondernemers in de EU te vieren en hen een platform te geven om met elkaar en met investeerders in contact te komen.

De inschrijving voor de award zijn tot 31 augustus geopend. Nominaties kunnen hier worden ingediend. De winnaars van 2015 treden in het voetspoor van Peter Arvai, CEO en medeoprichter van Prezi, Guillermo Garcia, oprichter van Alumn-e, Javier de la Torre, CEO en medeoprichter van Carto DB en Silvia Klein, oprichter en Managing Director van paij.

Dit jaar zijn er drie categorieën:

European Web Entrepreneur of the Year Award, voor online ondernemers die nieuwe digitale diensten en producten ontwikkelen me het internet en mobile als onmisbaar element Young European Web Entrepreneur of the Year, gericht op internetondernemers onder de 30 Female Web Entrepreneur of the Year, voor bedrijven waarin  tenminste 50% van de oprichters uit vrouwen bestaat

Bedrijven kunnen zowel zichzelf als anderen nomineren. De selectie wordt gemaakt op basis van een publieksstemmen en een jurybeoordeling. Dit jaar nemen verschillend online influencers plaats in de jury, waaronder Carlos Espinal van Seedcamp, Carlos Silva vab Seedr & Beta-I, Jan Reichelt van Mendeley‎, Simone Brummelhuis van The Next Women en Robin Wauters van Tech.eu.

Belangrijke data:

Vandaag: de aanmeldingen zijn geopend 31 augustus: de inschrijvingen worden gesloten, gevolgd door een jurybeoordeling 15 september: bekendmaking van de shortlist, gevolgd door een stemronde 30 september: sluiting van de stemronde 12 november: uitreikingsceremonie in Helsinki

De organisatie van het evenement is in handen van DeloitteLEWIS PR and het European Young Innovators Forum. Meer details over de award en de beoordelingscriteria zijn te vinden op de website, op Facebook en Twitter.

About the company

Over Europioneers
Europioneers wordt georganiseerd door de Europese Comhttp://www.lewiswire.com/nl/lewiswire/LEWIS-PR/c/missie in samenwerking met Deloitte en het European Young Innovators Forum. Het doel van de award is het identificeren en vieren van succesvolle Europese online initiatieven, het promoten van de rol die internetondernemers spelen in de Europese samenleving en het aanmoedigen en inspireren van toekomstige ondernemers. In 2014 werden meer dan 300 nominaties ingediend en brachten meer dan 2.000 mensen een stem uit. Meer informatie: http://www.europionieers.eu