Geplaatst door Adobe

Adobe en Dropbox sluiten partnership om beter met documenten te werken

Amsterdam, 13 oktober 2015 –  Adobe (Nasdaq: ADBE) en Dropbox Inc. zijn een partnership aangegaan om personen en organisaties meer flexibiliteit te kunnen bieden in de manier waarop en waar zij met documenten werken: thuis, op het werk of onderweg. De twee bedrijven integreren hun applicaties en diensten op mobiel, desktop en op het web voor snelle en eenvoudige toegang tot cruciale documenten die opgeslagen zijn als PDF-bestanden.

Deze samenwerking maakt het voor de ruim één miljard gebruikers van Adobe Acrobat DC en Adobe Acrobat Reader mogelijk om direct binnen de Adobe apps toegang te krijgen tot de 18 miljard PDF-documenten die opgeslagen zijn in Dropbox. Gebruikers van Dropbox kunnen deze PDF-documenten, die zich op de website, iOS app of Android app van Dropbox bevinden, direct binnen de apps van Adobe openen, bewerken en opslaan. Deze integratie vervult een grote behoefte, aangezien PDF het meest voorkomende bestandtype is binnen Dropbox.

“Als de uitvinder van PDF heeft Adobe al ruim twintig jaar ervaring met veilige digitale documenten”, zegt Kevin M. Lynch, senior vice president en general manager van Adobe Document Cloud bij Adobe. “De eisen van onze klanten zijn door de jaren heen sterk veranderd. Tegenwoordig is mobiel werken een van deze eisen en mensen verwachten dat zij werk eenvoudig en snel kunnen voltooien op elke plek en op elk tijdstip. Onze samenwerking met Dropbox – onze eerste file sync en share-partner – ondersteunt klanten van Adobe Document Cloud en maakt mensen wereldwijd productiever.”

“Bij Dropbox is het ons doel om de manier waarop mensen samenwerken te vereenvoudigen”, zegt Dennis Woodside, Chief Operating Officer bij Dropbox. “Wij voorzien in ‘s werelds meest eenvoudige, krachtigste samenwerkingsplatform voor onze 400 miljoen gebruikers. Zij hebben de behoefte om onderweg, via ieder device, PDF-bestanden te bewerken, feedback te ontvangen van teamleden of zelfs een handtekening voor een contract. Onze partnership met Adobe helpt onze gebruikers beter samen te werken.”

De nieuwe integratie helpt gebruikers van Adobe en Dropbox met het volgende:

• Snel toegang tot en delen van bestanden: met slechts enkele klikken in de gratis Acrobat Reader mobile app of Acrobat DC voor desktop, kunnen gebruikers PDF-bestanden uit hun Dropbox Basic, Pro en Dropbox for Business accounts bekijken en andere acties uitvoeren. Elke aanpassing wordt automatisch opgeslagen binnen Dropbox. Zodra de aanpassingen klaar zijn, is het eenvoudig om het geüpdatete bestand te delen via een Dropbox-link of gedeelde map in Dropbox.

• Gemakkelijk editen en eenvoudig samenwerken: Gebruikers kunnen een PDF-bestand openen vanaf de Dropbox-website, iPhone of iPad app, en deze bewerken met Acrobat DC op de desktop of Acrobat Reader mobile, terwijl zij onderweg zijn. Iedereen kan binnen het document stukken arceren of een notitie of opmerking toevoegen met behulp van de Adobe apps. Gebruikers van Acrobat DC kunnen een verscheidenheid aan taken voltooien binnen de PDF-documenten, zoals bewerken van teksten, organiseren van pagina’s of het converteren van documenten naar het originele format. De nieuwe versie van het document kan vervolgens direct vanuit Dropbox worden gedeeld met collega’s of vrienden om verder samen te werken. Deze mogelijkheden bouwen verder op de bestaande integratie tussen Adobe eSign services en Dropbox, waardoor gebruikers toegang hebben tot PDF-bestanden die opgeslagen zijn in Dropbox en deze kunnen volgen en ondertekenen.

• Documenten overal synchroniseren: Gebruikers kunnen PDF-bestanden en de aanpassingen die erin zijn gemaakt overal en altijd synchroniseren binnen Dropbox, ongeacht deze gemaakt zijn op een mobiel apparaat, op het web of op een computer.

Beschikbaarheid
Gebruikers wereldwijd kunnen hun Dropbox-account per direct toevoegen in Acrobat DC of Acrobat Reader op hun desktop. De iOS-integraties tussen Acrobat Reader en Dropbox zullen in de komende maanden beschikbaar zijn. De Android- en web-integraties volgen in 2016

Handige links