CIAO Academy, eerste executive opleidingsprogramma in Nederland voor meer vrouwen in ICT

Na een succesvolle lancering begin oktober, is er een tweede serie informatiebijeenkomsten over de CIAO Academy op dinsdag 26 november 2013 in Leerhotel Het Klooster in Amersfoort:
14.30 – 16.00 uur, 16.30 – 18.00 uur, 18.30 – 20.00 uur.

De nieuwe opleiding focust zich op het klaarstomen van vrouwen voor de rol van Creative IT Alignment Officer waardoor zij nieuwe kansen in het bedrijfsleven creëren. Wanneer cruciale ICT-functies adequaat worden bekleed, is het Nederlandse bedrijfsleven in staat om te groeien, met nationaal en internationaal economisch perspectief in het verschiet. De CIAO Academy zal in het eerste kwartaal van 2014 van start gaan.

Vrouwen zijn welkom in de ICT-sector
Een Creative IT Alignment Officer legt op een creatieve manier een verbinding tussen de business en ICT. Tijdens een intensief opleidingsprogramma van een jaar, krijgen deelnemers handvaten om hier concreet invulling aan te geven. De focus ligt op ICT en bedrijfskunde in de huidige digitale economie. De ‘softe’ vaardigheden die vrouwen vaak al bezitten, zijn welkom in de ICT-sector. Dit zijn zaken zoals inlevingsvermogen en intuïtief zoeken naar oplossingen en veranderingen.

Opleidingsprogramma
De CIAO Academy bestaat uit bedrijfskundige modules, creatieve ICT-modules en vaardigheids-modules. Bij bedrijfskundige modules wordt er ingezoomd op het ontwikkelen van een businessplan,

marketing, supply chain management, financieel management en management van inkoop/verkoop. Creatieve ICT-modules kijken naar de ICT-strategie en management, digitale business-modellen, digital change, search engines, socials, ICT en webmanagement. Tot slot staan de onderwerpen lezen van organisaties, leiderschap, creatief management, projectmanagement en durven ondernemen centraal bij de vaardigheidsmodules. Ook zijn op maat samengestelde modules mogelijk.

Het opleidingsprogramma duurt twaalf maanden en bestaat uit 50 dagdelen. Maandelijks (behalve in de zomervakantie) volgen de cursisten twee à drie dagen college die door de beste professoren en leiders uit het bedrijfsleven worden gegeven.

Voor wie?
Het opleidingstraject tot Creative IT Alignment Officer is voornamelijk gericht op talentvolle vrouwen met zo’n tien jaar werkervaring, inclusief leidinggevende ervaring. De vrouwen beschikken over HBO+ werk- en denkniveau en zijn toe aan een nieuwe bedrijfskundige visie op de digitale economie. Bijvoorbeeld voor bestuurders, managers, marketeers, ICT-professionals, CIO’s en projectleiders. Cursisten kunnen zichzelf opgeven of via hun bedrijf aangemeld worden.

De informatiebijeenkomsten zijn bij aanmelding voor pers en geïnteresseerden gratis toegankelijk. Om te registreren, stuur een e-mail naar info@ciao-academy.nl. Even bellen mag ook: +316 26 522 506. Zonder registratie, geen toegang.

Over CIAO Academy
De CIAO Academy biedt het eerste executive opleidingsprogramma in Nederland voor vrouwen in de ICT-sector en leidt vrouwen op tot Creative IT Alignment Officer. Het opleidingsprogramma start in het eerste kwartaal van 2014. De CIAO Academy is een initiatief van Geke Rosier, partner bij ForceFive, bedenker van het boek Ronde vormen in IT en organisator van het netwerk Female Ambassadors in IT. In samenwerking met decaan Ger Hofstee van de Techonomy Business School zijn de lesmodules tot stand gekomen. Meer informatie via www.ciao-academy.nl.