Geplaatst door Immovator

Cross Media Café Coming Soon tijdens Dutch Media Week

Op donderdag 1 september organiseert iMMovator tijdens de Dutch Media Week het Cross Media Café Coming Soon. De hoofden nieuwe media van verschillende omroepen presenteren hun nieuwe projecten, nieuwe formats, online experimenten en crossmediale totaalconcepten. Het Cross Media Café vind dit keer plaats in Beeld en Geluid op het Media Park.

Deze week kwamen veel nieuwe plannen van de omroepen naar buiten tijdens de traditionele najaarspresentaties. Maar wat zijn de crossmediale plannen voor het nieuwe seizoen? En welke projecten staan er op de planning bij vooraanstaande mediabedrijven? Wat zijn hun innovatie plannen? Op donderdag 1 september nodigt iMMovator onder meer VPRO, NOS, Talpa en Xite uit om hun nieuwe projecten te presenteren.

Digitale projecten bij de publieke omroepen

Het eerste deel van het Cross Media Café zal in het teken staan de nieuwe digitale projecten van de publieke omroepen. Lennart van der Meulen (Algemeen directeur VPRO), presenteert Net in Nederland, een online platform dat erop is gericht om nieuwkomers in ons land zoals vluchtelingen en immigranten met on demand media-aanbod wegwijs te maken in onze samenleving. Lara Ankersmit (hoofd digitale media NOS) zal ingaan op de speciale verslaglegging van de Paralympics die op 7 september starten. Wilko van Iperen (Hoofd digitaal) presenteert een reeks aan nieuwe projecten van BNNVARA. Hij gaat in op Team Gaza, een interactieve documentaire over een voetbalteam in de Gazastrook, het online short format drama en platform Queer, Emoji Battle, een Emoji quiz van BNN & 3FM en de Spuiten & Slikken app. Ook KRO-NCRV is van de partij, Elsa Gorter (Hoofd digitaal en innovatie) zal het hebben over Pest week, een interactief verhaal over pesten dat via whatsapp wordt verteld (met multiple choice vertakking). Ook komen Vlucht SH131, een transmediaal project met een chatbot, en een transmediaal project van Zapp met VR/360 game aan de orde.

Innovatie van online spelers

In het tweede deel van het Cross Media Café presenteren verschillende commerciële omroepen en online spelers hun digitale plannen. Talpa CTO Hylke Sprangers vertelt meer over de samenwerking met Philips Hue rond The Voice of Holland en de internationale plannen met dit project. Manon Fennis (Marketing Manager bij XITE Networks International) gaat in haar presentatie in op Personalized Music TV en ‘linear landing’ waarbij broadcast en internet televisie bij elkaar gebracht worden. Johan Trouwborst (Manager bij KNIPPR) toont de interactieve televisiedienst van T-Mobile waarbij gebruikers zelf hun pakket kunnen samenstellen.  Creative Producer van NewBeTV Jeroen Koopman presenteert TOON, een online comedyserie op het On Demand platform van KPN en tot slot zal Joost de Wit (oprichter en CPO van Media Distillery) ingaan op nieuwe toepassingen rond live analyses van televisie stromen.

Kortom: een vol programma waarin de focus ligt op digitale innovatie. Het Cross Media Café start om 14.30 en zal om 17.00 uur afsluiten met een netwerkborrel op het Joop van den Endeplein. Het event is gratis te bezoeken na inschrijving via de iMMovator website.

Later in het jaar staan nog twee cafés op de planning. In november zal een Cross Media Café over Online Video plaatsvinden en in december komt er een Cross Media Café met het thema Radio & Muziek aan bod. Meer informatie op: www.immovator.nl

Dutch Media Week

Dit Cross Media Café maakt onderdeel uit van de Dutch Media Week, die plaatsvindt van 31 augustus tot 7 september. Dutch Media Week is een (inter)nationaal evenement waarin alle facetten van media centraal staan en vindt plaats in Mediastad Hilversum.

EINDE PERSBERICHT

Bent u van plan het Cross Media Café  bij te wonen? Meld u dan (gratis) aan via de iMMovator website of via een e-mail naar minouche.vanreenen@immovator.nl. Mocht u een interview met een van de sprekers willen organiseren, aarzelt u dan niet contact op te nemen. Ik breng u met plezier met hen in contact.

Over de Cross Media Cafés

De Cross Media Cafés zijn vakbijeenkomsten waarbij leden van het iMMovator Cross Media Network in korte tijd worden bijgepraat over een relevante ontwikkeling in het crossmedia veld en waarbinnen ruimte wordt gemaakt voor discussie en netwerken. Het is de plek bij uitstek om snel te leren van ervaringen van anderen en daarover in gesprek te raken.

Over iMMovator
IMMovator Cross Media Network heeft als doel het stimuleren van innovatie binnen de (cross)media sector. IMMovator wordt ondersteund door overheid en bedrijfsleven en heeft een sterk netwerk in de cross-media sector van ruim 8.000 leden. IMMovator is onder andere initiatiefnemer van de Monitor Creatieve Industrie, netwerk/kennisbijeenkomsten als de Cross Media Cafés, Media Future Week, het Mediapark Jaarcongres en sector ondersteunende projecten als het HbbTV Forum Nederland, Dutch Media Innovators, MediaMatters en het ketenoverleg Digitale TV.