Industry Wire

Digitale kiosk Myjour breidt uit met De Telegraaf

Per 1 augustus zijn de interessante artikelen uit het grootste Nederlandse dagblad De Telegraaf ook los verkrijgbaar via Myjour.com. Het online platform voor de verkoop van losse tijdschrift- en krantenartikelen breidt hiermee het aanbod verder uit. Artikelen uit Vrouw, Autovisie en Privé zullen snel volgen. Tevens heeft Hearst Magazines onlangs artikelen uit al haar magazines zoals Quote, Elle, Cosmopolitan en Esquire toegevoegd. Weekbladpers Media publiceert artikelen van Psychologie Magazine in Myjour en laat de redactie van Runner’s World speciale ‘long reads’ samenstellen voor de online lezer.

Geen abonnement, geen verplichtingen
Dagelijks zijn er 8.500 lezers online te vinden op Myjour.com. In de digitale kiosk hoeven lezers geen abonnement per krant of tijdschrift af te sluiten, maar kiezen zij de artikelen die zij interessant vinden en rekenen deze per stuk af. De lezers zijn hierbij tot niets verplicht. Door het brede aanbod van Myjour – van landelijke titels als De Telegraaf, NRC, Viva en Quest, auteurs zoals Jan Dijkgraaf en vakmedia als Binnenlands Bestuur, Accountant en AutomatiseringGids – is er voor ieder wat wils. Zo is het voor lezers eenvoudig om zowel vakgerelateerd als persoonlijk gerelateerd nieuws en achtergronden te volgen. Myjour onderscheidt zich op dit vlak van andere digitale kiosken zoals Blendle, eLinea en The Post Online Magazine.

25.000 mensen geloven in dit concept
Inmiddels zijn er meer dan 25.000 accounts aangemaakt in Myjour. Jan Verheul, bedenker van Myjour, vertelt: “Het is heel prettig dat – naast auteurs en uitgeverijen – de lezers nu ook laten zien dat zij geloven in dit concept. Met de interessante artikelen van De Telegraaf en straks ook Vrouw, Autovisie en Privé kunnen we een nog bredere markt bedienen. We hebben nog lang niet alles, maar we groeien het hardst. Naast de content van mediabedrijven bieden we ook een podium voor branded content. Zo publiceert Rivièra Maison ook artikelen in Myjour. Ook op dit gebied blijven wij ons verder ontwikkelen.”

Over Myjour.com
De website Myjour.com werd op 1 oktober 2013 gelanceerd. Hier kunnen lezers via de computer, tablet of smartphone losse artikelen uit kranten, tijdschriften en vakliteratuur kopen en lezen. Het concept van Myjour is vergelijkbaar met iTunes, waar mensen losse muzieknummers kunnen kopen, zonder het complete album aan te schaffen. Uitgeverijen en auters die publiceren via Myjour bepalen zelf de waarde van hun artikelen. De lezer stelt een eigen selectie van artikelen samen en betaalt alleen voor wat hij nodig heeft. Inloggen kan onder andere via Facebook, LinkedIn en Google Plus. Myjour werkt samen met vooraanstaande uitgevers en individuele auteurs en bedrijven. Het platform is onafhankelijk en bannervrij.

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht