Industry Wire

Discussie, analyses en schaduwverkiezing op kies.dichtbij.nl

Waar praat de lokale politiek over? Wat zou de kiezer graag anders zien in zijn of haar stad? Waar moet de lokale politiek echt mee aan de slag? Dichtbij.nl geeft samen met huis-aan-huiskrant uitgever Holland Combinatie antwoord op deze vragen met kies.dichtbij.nl. Een speciaal thema rond de gemeenteraadsverkiezingen van 2014 op dichtbij.nl.

Op Kies.dichtbij.nl zal niet alleen verslag worden gedaan van de gemeenteraadsverkiezingen maar vooral ook de discussie worden aangegaan tussen de gemeenteraadsleden en de inwoners. Dit middels wekelijkse stellingen waarop zowel de gemeenteraadsleden als de kiezer kan reageren. In samenwerking met LocalFocus is er een speciale poll ontwikkeld waarmee een schaduwverkiezing onder de bezoekers van dichtbij.nl gehouden wordt. Deze geeft een wekelijkse tussenstand voor  wat de dichtbij bezoeker gaat stemmen op 19 maart. Deze discussies zullen ook wekelijks in de gratis huis-aan-huis-kranten van Holland Combinatie terug te lezen zijn.

Speciaal voor kies.dichtbij.nl heeft één van de online journalisten van dichtbij.nl zich omgeschoold tot Datajournalist. Door analyses te maken van lokale data wordt er unieke content per gemeente rondom de gemeenteraadsverkiezingen gecreëerd.

Naast data, lokale stellingen en een schaduwverkiezing op dichtbij.nl komt er een kaart waarop de ‘hete hangijzers’ in een bepaalde gemeente worden ‘gepint’ (voorbeeld: kaartje voor Amsterdam) maar ook deze interessante Twitteranalyse van gemeenteraadsleden uit Amstelveen waar nu al een discussie over is los gebarsten. En dit is nog maar het begin!

“Wij hebben heel veel zin in de komende maanden en hopen dankzij een nauwe samenwerking met Holland combinatie een prachtig project neer te zetten”, aldus projectleider en manager webredactie Juliëtte van Eeten. “Wij zijn nu in volle voorbereiding, het thema #KiesDichtbij zal vanaf half januari te vinden zijn via kies.dichtbij.nl.”

Dichtbij.nl
Op dichtbij.nl vindt u het lokale nieuws, uitgaanstips en evenementen, restaurants, vacatures, woningaanbod en nog veel meer uit uw omgeving. De kracht van dichtbij is dat de lokale bewoner of ondernemer zelf kan meedoen door berichten, foto’s of reacties te plaatsen op de site. Dichtbij helpt mensen hun lokale doelen te bereiken en geeft de mogelijkheid tot een gesprek over zaken die zij relevant vinden. Meer informatie vindt u op www.overdichtbij.nl. Dichtbij.nl is onderdeel van Telegraaf Media Groep.

Holland Combinatie
Holland Combinatie geeft 85 huis-aan-huiskranten uit in een wekelijkse oplage van 3,1 miljoen exemplaren. Daarnaast is Holland Combinatie aangesloten bij dichtbij, een netwerk van lokale websites. Zie ook hollandcombinatie.nl. Holland Combinatie is onderdeel van Telegraaf Media Groep.

Telegraaf Media Groep
Telegraaf Media Groep (TMG) is één van de grootste Nederlandse mediagroepen met leidende marktposities in dagbladen, magazines, online media en radio. Ook in video (producties) heeft TMG in Nederland een belangrijke marktpositie. Sterke merken en journalistieke relevantie vormen het hart van TMG. De combinatie van merk en inhoud zorgt hierbij voor een meerwaarde aan consument en adverteerder. TMG is het meest complete mediahuis van Nederland, met mediamerken en -platformen die onmisbaar zijn voor consument en adverteerder. De merken van TMG weten wat er speelt in Nederland en bieden elke dag weer, 24 uur per dag relevante content. Voor meer informatie over TMG ga naar: www.tmg.nl of volg ons op twitter @mediatmg.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht