Geplaatst door ESET

ESET lanceert ESET Smart Security 9 en ESET NOD32 Antivirus 9

Sliedrecht, 13 oktober 2015 – ESET, leverancier van beveiligingsoplossingen, kondigt de beschikbaarheid aan van zijn nieuwste beveiligingsoplossingen voor Windows- gebruikers: ESET Smart Security 9 en ESET NOD32 Antivirus 9. De oplossingen zijn voorzien van een nieuwe gebruikersinterface. ESET Smart Security 9 beschikt daarnaast over een nieuwe tool die banktransacties en online betalingen van klanten beschermt.

De gebruikersvriendelijkheid en prestaties van de beveiligingsproducten zijn in versie 9 verbeterd. De vernieuwde gebruikersinterface speelt hierbij een belangrijke rol. Beide producten zijn geschikt voor Windows 10, het nieuwste besturingssysteem van Microsoft. ESET Smart Security 9 is een alles-in-één internetbeveiligingsoplossing gebaseerd op de ESET NOD32 detectietechnologie.

Online Bankier- en Betaalbeveiliging
Nieuw in ESET Smart Security 9 is de Online Bankier- en Betaalbeveiliging, waarmee de veiligheid van banktransacties en online betalingen wordt bewaakt. Deze feature beveiligt de webbrowser van gebruikers en zorgt dat alle online transacties op veilige wijze worden verwerkt. De nieuwe functie werkt automatisch voor internetbankieren. Hiermee speelt ESET in op het toenemende aantal online aankopen in Nederland. De Thuiswinkel Markt Monitor, een Onderzoek van Thuiswinkel.org, toont aan dat 87% van de Nederlanders in het eerste helft van 2015 tenminste één aankoop via internet heeft gedaan. In totaal gaven Nederlanders in deze periode 7,96 miljard euro uit aan online aankopen, een stijging van 18,4% ten opzichte van dezelfde periode in 2014. Dit maakt online betalingen en banktransacties een interessant doelwit voor cybercriminelen.

“Producten van ESET zijn ontworpen met een meerlaagse aanpak die gebruikers beschermt tegen alle soorten dreigingen op verschillende niveaus. We zien een constante toename van de hoeveelheid malware die gericht is op banktransacties en financiële informatie. We leveren al langer technologie die deze malware kan blokkeren, maar hebben nu ook een nieuwe functionaliteit ontworpen die online geld-gerelateerde activiteiten beveiligt”, zegt Dave Maasland, managing director van ESET Nederland.

Combinatie van beveiligingstechnologieën
De meerlaagse beveiliging van ESET Smart Security 9 bestaat onder andere uit technologieën als Botnet Protection, Exploit Blocker en Vulnerability Shield. De technologieën gaan als volgt te werk:

Botnet Protection voorkomt dat computers op afstand worden overgenomen door cybercriminelen, die het device onderdeel maken van een netwerk van geïnfecteerde machines, ook wel botnet genoemd. Cybercriminelen zetten een dergelijk netwerk in voor malafide doeleinden, waaronder het verspreiden van spam en uitvoeren van DDoS-aanvallen.
Exploit Blocker verstevigt de beveiliging van applicaties waarvan beveiligingsgaten regelmatig worden misbruikt. Denk hierbij aan webbrowsers, PDF-lezers, e-mailclients en onderdelen van Microsoft Office.
Vulnerability Shield verbetert de detectie van bekende kwetsbaarheden op netwerkniveau.

Een Word-versie van dit persbericht is hier te vinden.

Noot voor de redactie – niet voor publicatie
Wilt u zelf ESET Smart Security 9 uittesten en reviewen? ESET stelt voor journalisten gratis licenties van ESET Smart Security beschikbaar. Neem contact op met Co-Workx en informeer naar de mogelijkheden.

Over ESET
Sinds 1987 ontwikkelt ESET bekroonde beveiligingssoftware die meer dan 100 miljoen gebruikers helpt om technologie veiliger te gebruiken. Het brede portfolio van beveiligingsproducten is geschikt voor alle populaire platformen en biedt bedrijven en consumenten over de gehele wereld de perfecte balans tussen prestaties en proactieve bescherming. Het wereldwijde verkoopnetwerk beslaat 180 landen, met regionale kantoren in Bratislava, San Diego, Singapore en Buenos Aires. Meer informatie is te vinden op www.eset.nl of volg ons op LinkedIn, Facebook en Twitter.