Essent start verkoop Nest Learning Thermostat

Essent is het eerste energiebedrijf in Nederland dat vanaf nu de ‘zelflerende’ Nest Learning Thermostat(tm) kan aanbieden. Afhankelijk van het contract dat consumenten bij Essent afsluiten, is een Nest-thermostaat inclusief of met korting aan te schaffen. De afgelopen weken zag Essent veel belangstelling voor de zelflerende thermostaat op haar preregistratie-website.

Het Nest-aanbod geldt zowel voor wie al klant is bij Essent als voor wie dat wil worden. Wie 3 jaar gas en stroom afneemt bij Essent, tegen een vaste prijs, betaalt voor de Nest-thermostaat 49 euro en 79 euro installatiekosten. Wie zich voor 5 jaar bindt, krijgt de thermostaat cadeau en betaalt alleen de installatiekosten. Snelle beslissers krijgen nog meer voordeel: wie voor 1 oktober het Nest-contract afsluit, betaalt geen installatiekosten.

Warmtekosten helft van energierekening
Essent wil consumenten en bedrijven helpen de regie over hun energieverbruik te nemen, vertelt Erwin van Laethem, CEO van Essent: ‘Met de Nest-thermostaat kunnen onze klanten de temperatuur in hun huis precies aanpassen aan hun wensen en behoeften, op elk moment van de dag. De Nest-thermostaat biedt gemak en comfort en helpt de kosten voor verwarming, die in Nederland de helft van de energierekening bepalen, onder controle te krijgen.’

Leider in de energietransitie
De lancering van de Nest-thermostaat past naadloos in de rol die Essent speelt als leider in de energietransitie, aldus Van Laethem: ‘Wij werken iedere dag aan innovatie om nieuwe producten aan te bieden aan consumenten en ondernemers die hun om hun eigen keuzes willen maken in energiegebruik en energiebesparing. Essent introduceerde als eerste de slimme thermostaat in Nederland. De samenwerking met een wereldspeler als Nest is onze volgende stap. De zelflerende thermostaat van Nest biedt de combinatie van de nieuwste technologie en verbluffend mooi design.’

Over de Nest-thermostaat
De Nest Thermostat voor Europa maakt programmeren overbodig. Zet je temperatuur handmatig hoger en lager en na ongeveer een week maakt Nest een gepersonaliseerd schema dat steeds verfijnder wordt naarmate er tijd verstrijkt. Dankzij de ingebouwde sensoren weet de Nest Thermostat wanneer het huis leeg is, zodat de Nest Auto-Afwezig functie automatisch de temperatuur kan verlagen en op deze manier helpt om nog meer energie te besparen. De temperatuur kan bovendien worden ingesteld vanaf smartphones, tablets en pc’s.