Industry Wire

Geplaatst door fonQ

fonQ pop-up gift store zorgt voor reuring

AMSTERDAM – De fonQ pop-up gift store, gevestigd aan het Sarphatipark in Amsterdam, overtreft de initiële verwachtingen. De tijdelijke winkel is voor de feestdagen het speerpunt van de ‘Vind jouw mooi’-campagne van fonQ en wordt enthousiast ontvangen door de verschillende bezoekers die het aantrekt.

Offline en online aankopen
De bezoekersaantallen blijken onvoorspelbaar, waardoor op piekmomenten in het weekend de winkel urenlang volledig is gevuld. Uit de eerste analyses blijkt dat 1 op de 4 bezoekers de winkel met een cadeau verlaat, een conversiepercentage dat online niet wordt behaald. Naast de kleinere cadeau-artikelen is er veel interesse in de meubels die in de winkel staan, waardoor ook online bestellingen plaatsvinden. Om het bezoek aan te jagen heeft de webwinkel in de eerste twee weken PR-events en workshops voor zowel bloggers als winkelend publiek georganiseerd, zoals eerste hulp bij sinterklaasgedichten, een bloggersdiner, een workshop foodfotografie en een barista die heerlijke koffiespecialiteiten bereidde.

Inspiratieforum
Op rustige dagen gebruikt fonQ de ruimte voor creatieve invullingen. Een voorbeeld hiervan is usability testing, waarbij samen met de bezoekers door middel van kleine testen naar verbeteringen van de webshop wordt gekeken. “Het geeft veel energie om samen met collega’s de winkel te bemannen en klanten te helpen bij het vinden van hun mooi. We zijn trots op de offline presentatie van het merk fonQ en door de vele events is er altijd reuring en aanloop van verschillende soorten bezoekers. De winkel is een soort inspiratieforum waar altijd wat gebeurt. Typisch fonQ dus”, aldus Jeremiah Albinus, CMO van fonQ.

Leerzaam en gezellig
De pop-up wordt bemand door 20 collega’s van de afdelingen marketing en category management, die zich op een normale werkdag bezighouden met taken als collectioneren, online marketing en contentcreatie. “Eén van de kernwaarden van fonQ is ‘passie voor producten’, omdat we werken met mooie producten en merken. Normaal gesproken zenden we deze kennis voornamelijk one-way via ons online platform, maar nu is het mogelijk om meer interactie met klanten aan te gaan waardoor we onze online presentatie weer kunnen verbeteren. Al deze ervaringen geven ons veel inzichten voor de toekomst”, voegt Albinus daaraan toe.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht