Geplaatst door A10 Networks

Fujitsu selecteert A10 Networks voor cloud load-balancing service

A10 Networks maakt bekend dat Fujitsu Asia de A10 Thunder Application Delivery Controllers (ADC) gebruikt voor het standaardiseren van cloud gebaseerde load-balancing services. Daarmee vergroot deze business solutions provider tevens de netwerkfunctionaliteit en reduceren ze hun ruimtebehoefte en hardwarekosten. A10 Networks werkt in Europa al langer samen met Fujitsu Finland, op basis van de hoogste platinum partner status.

Global Server Load Balancing
A10 Thunder ADC’s verhogen de beschikbaarheid, performance en beveiliging van klantapplicaties. Alle inbegrepen functionaliteit is naar behoefte zonder extra licentiekosten te implementeren, op basis van A10’s ‘all-inclusive’ licentiemodel. Daardoor heeft Fujitsu Asia deze oplossing al in meerdere datacenters kunnen implementeren, inclusief de standaard meegeleverde Global Server Load Balancing (GSLB). Deze functionaliteit kan voor klanten met internationale expansieplannen een belangrijke reden zijn om voor Fujitsu Asia’s cloud gebaseerde netwerkservices te kiezen.

One-stop services
Fujitsu Asia zocht een ADC-oplossing waarmee zij klanten een ‘one-stop’ servicesaanbod kunnen leveren. “Wij beseffen dat het aanbieden van standaard load-balancing services en automatiseringsfunctionaliteit op basis van de RESTful API belangrijk zijn”, zegt Keisuke Katsuda, Network Services Business Unit, Integration Services Business, Fujitsu Ltd. “A10 Networks biedt ons de mogelijkheid om honderden virtuele load-balancing services via één appliance te leveren, waardoor zowel onze ruimtebehoefte als netwerkkosten afnemen. Daarom zijn wij blij met de geleverde oplossing en gerealiseerde voordelen.”

Over A10 Networks
A10 Networks (NYSE: ATEN) is marktleider op het gebied van ‘application networking’, met hoge performance oplossingen die organisaties helpen om de snelheid, beschikbaarheid en beveiliging van hun datacenters en netwerken te verhogen. Het bedrijf is in 2004 opgericht, met het hoofdkantoor in San Jose, Californië. A10 Networks levert en ondersteunt klanten vanuit kantoren in de hele wereld. Meer informatie hierover is te vinden op: a10networks.com en @A10Networks

Het A10 logo, A10 Networks, A10 Thunder en Thunder TPS zijn geregistreerde handelsmerken van A10 Networks Inc. Andere vermelde handelsnamen zijn het eigendom van de betreffende bedrijven.