Geplaatst door Leadingcourses BV

GolfVereniging Nederland stapt ook over op de review-technologie van Leadingcourses.com

Leadingcourses.com gaat de reviews van GVN.nl verzorgen en integreren op haar website. Zo kan GVN zich focussen op haar leden en kan Leadingcourses.com golfers nog beter adviseren en golfclubs van nog betere informatie voorzien.

Reviews zijn online niet meer weg te denken. Ze zijn een belangrijke schakel in het beslissingstraject van de consument. Consumenten kopen op basis van reviews producten, ze boeken hotels en vakanties of kopen een verzekering of abonnement. In de golfwereld is dat niet anders. Beoordelingen zijn ook daar erg belangrijk geworden. Tijd is schaars en golfers willen waar voor hun geld. Vandaar dat ze steeds meer vertrouwen op het oordeel van mede-golfers. Het verzamelen van reviews en een robuust systeem bouwen om dat correct te doen voor een heel specifieke niche is lastig. Vandaar dat steeds meer partijen, voor wie reviews geen kernactiviteit is, kiezen voor de technologie en het systeem van Leadingcourses.com (https://www.Leadingcourses.com). Zo ook GolfVereniging Nederland, ook wel bekend als GVN (http://www.gvn.nl).

Snelle implementatie

Voor Leadingcourses.com, marktleider in Europa op het gebied van golfbaanbeoordelingen (https://nl.leadingcourses.com/write-review/), is de samenwerking met GVN wederom een stap in de groeistrategie die de website heeft ontwikkeld. Jeroen Korving, Managing Director bij Leadingcourses.com zegt daarover: “Ons systeem is al zeer flexibel en robuust en onze software bevat behoorlijk wat checks om misbruik te voorkomen. Ook wordt elke beoordeling door echte golfers bekeken en, indien nodig, gemodereerd. Omdat we al voor veel partijen de reviews verzorgen hebben wij inmiddels een breed scala aan implementaties beschikbaar voor onze partners. Dit bevordert de integratie, verlaagt de kosten van de implementatie en geeft onze partners de mogelijkheid om te focussen op hun kernactiviteit.”

Al ruim 15 jaar veel betrouwbare reviews

Voor GVN is de samenwerking een bewuste keuze. Dylan Weggeman, partner bij Golflink BV, de beheerorganisatie van GVN: “Toen wij eind jaren 90 als eerste begonnen met een landelijke golfvereniging, zagen wij al dat de mening van anderen belangrijk is voor golfers die graag op verschillende banen spelen. Daarom bieden wij al vanaf het begin op onze website de mogelijkheid om na het invoeren van de scorekaart ook meteen een review achter te laten. Dat leverde alleen al in 2015 ruim 6.000 betrouwbare beoordelingen op. Omdat onze leden gewend zijn om op meerdere verschillende banen te spelen, hebben zij veel vergelijkingsmateriaal om hun reviews op te baseren. De doorontwikkeling van een goed review-platform is echter niet eenvoudig en het behoort ook niet tot onze kernactiviteiten. Daarom zijn we blij met deze samenwerking. Leden kunnen straks nog steeds bij ons hun beoordelingen schrijven, maar dan via de tools van Leadingcourses.com. Alle beoordelingen uit het verleden van GVN-leden worden ook ingelezen in Leadingcourses.com. Daar wordt op dit moment door beide technische teams hard aan gewerkt.”

Beter advies voor golfers, meer inzicht voor golfbanen

“Door meer reviews via ons platform/software te laten lopen wordt onze investering rendabeler en kunnen we ook blijven investeren in onze technologie”, aldus Korving. “Daarnaast zorgen meer reviews voor een beter oordeel en kunnen we ook veel beter advies op maat geven. Zo kunnen we straks mensen die een handicap tussen 0 en 10 hebben een ander persoonlijk advies geven dan iemand die net begonnen is met golfen. Ook zorgen de beoordelingen voor een geweldige bron van informatie voor de golfclubs zelf. Zo kunnen ze direct zien of verbeteringen of aanpassingen van de baan of de geboden service door golfers worden gewaardeerd. Met als uiteindelijk doel: meer golfers en meer leden.”

Meer partnerships

“Wij verwachten snel in Europa nog meer strategische partnerships te kunnen bekendmaken. Voor ons is het geen vereiste dat golfers hun review per se schrijven op onze site, zolang deze maar worden geplaatst via ons systeem of onze widgets. Dit stelt ons in de gelegenheid om onze groei te continueren en tegelijkertijd golfers wereldwijd te voorzien van nog betere ratings. Wanneer het goed voelt en we een ander bedrijf én vele golfers kunnen helpen, dan gaan we daar zeker voor”, aldus Korving.

Over GVN

GolfVereniging Nederland is opgericht in 1999 en werd op 1 april in 2001 de eerste landelijke golfvereniging die door de NGF werd erkend. Anders dan de ‘traditionele’ golfverenigingen verbindt GVN zich niet aan één specifieke baan, maar heeft goede afspraken met verschillende golfbanen (http://www.gvn.nl/golfbanen/) in binnen- en buitenland. Inmiddels heeft de vereniging ruim 10.000 actieve leden en worden er jaarlijks zo’n 120 wedstrijden en andere activiteiten georganiseerd.

Over Leadingcourses.com

De website Leadingcourses.com biedt golfers een online platform met 305.000 beoordelingen van ruim 19.000 golfclubs en 23.000 golfbanen ter wereld door 250.000 golfers en kent een zeer actieve en betrokken golf community. De website is een Nederlands initiatief en op dit moment al beschikbaar in acht talen. Doel van de site is om golfers goed in te lichten zodat ze op golfbanen spelen die bij hen passen, waar ook ter wereld. Inmiddels is Leadingcourses.com marktleider in Europa op het gebied van golfbaanbeoordelingen.