Google kondigt updates aan voor video meetings

Amsterdam, 31 juli 2014 – Google kondigt een aantal updates aan die video meetings (Hangouts) nog eenvoudiger en beter maken voor Google Apps for Business-gebruikers. Met behulp van deze Hangouts kunnen teams samenwerken via smartphones, tablets, laptops of computers. Chromebox voor meetings maakt deze vergaderingen beschikbaar in elke ruimte.

Verbeterde betrouwbaarheid en ondersteuning voor Hangouts
Hangouts kent vanaf nu dezelfde gebruiksvoorwaarden die gelden voor andere Google Apps for Business-producten zoals Gmail en Drive. Bijvoorbeeld 24×7 telefonische support en een 99,9% gegarandeerde uptime evenals ISO27001-, SSAE 16/ISAE 4302- en SOC 2-certificering. Aanvullende Enterprise-integratie met Google Apps Vault is beschikbaar tegen het einde van dit jaar.

Eenvoudiger om iedereen aan video meetings te laten deelnemen
Vanaf nu ondersteunen Hangouts elk Google account, inclusief de accounts zonder een Google+-profiel. Google Apps-klanten kunnen een high-definition video-vergadering starten of eraan deelnemen tot 15 deelnemers, of ze nu achter een computer zitten of met behulp van een Chromebox voor meetings-apparaat. Binnenkort is dit ook via mobiel en tablet mogelijk.

Omdat niet iedereen gebruikmaakt van Hangouts en Chromebox voor meetings, werkt Google samen met andere aanbieders om mensen te laten samenwerken met teams die deze systemen gebruiken. Blue Jeans stelt mensen in staat om via de traditionele H.323 of SIP-gebaseerde videoconferencing-systemen deel te nemen aan video meetings. InterCall laat mensen video meetings op hun telefoons bijwonen door middel van een InterCall audio-conference brug. Bovendien maakt nieuwe telefoon-ondersteuning het mogelijk om via een Chromebox voor meetings-apparaat te bellen met telefoons.

Chromebox voor meetings beschikbaar voor meer ruimtes
In de komende maanden zal Chromebox voor meetings geschikt zijn voor ruimtes van verschillende grootte. Gebruikers kunnen vanaf nu twee beeldschermen aansluiten op één Chromebox voor meetings apparaat zodat ze tegelijkertijd zicht hebben op zowel de toehoorders als op de presentatie. Een nieuwe persoonlijke kalenderintegratie maakt het mogelijk dat gebruikers vanaf nu ook eenvoudig een Chromebox voor meetings kunnen opzetten buiten kantoor. Ten slotte kunnen IT-beheerders vergaderingen beter beheren via de Google Apps Admin Console met opties zoals op afstand starten, dempen en een vergadering beëindigen.

Beschikbaarheid
In de komende maanden zal Chromebox voor meetings beschikbaar worden voor het Verenigd Koninkrijk en Japan, naast de VS, Canada, Australië en Nieuw-Zeeland. Vanaf september is een door Dell gemaakte Chromebox voor meetings te koop.

Voor het volledige bericht, klik hier. Voor meer informatie over deze product-updates is het mogelijk om een live Hangout on Air bij te wonen op 19 augustus. Bovendien is er via de volgende links meer informatie beschikbaar over Hangouts en het aanschaffen van Chromebox voor meetings-apparaten.