Industry Wire

Geplaatst door Fabrique [merken, design & interactie]

Goud en zilver voor Fabrique bij European Design Awards

Ontwerpbureau Fabrique [merken, design & interactie] is tijdens de uitreiking van de European Design Awards in Istanbul twee keer onderscheiden. De website van het Van Gogh Museum won de Gold Award in de categorie ‘Promotional Site’. In dezelfde categorie won de website voor het Design Museum London zilver. De twee Awards onderstrepen de vooraanstaande positie van Fabrique op het gebied van digital design in de internationale museumwereld.

Interactieve verhalen over het leven en werk van Vincent van Gogh staan centraal op de website VanGoghMuseum.nl, een project dat Fabrique ontwikkelde in nauwe samenwerking met technische partner Q42. De verhalen nemen je mee naar de wereld van Vincent; zijn tijd, zijn zoektocht, overwinningen en teleurstellingen. VanGoghMuseum.nl is een website die niet alleen informeert, maar ook inspireert en verrijkt.

Ook designmuseum.org ontwikkelde Fabrique samen met Q42. De website combineert praktische informatie naadloos met inspiratie en commerciële doelstellingen. De modulaire pagina’s zijn praktisch, en met de beeldvullende foto’s ook heel visueel. Beeldend en uitnodigend plaatst de volledig responsive website de rijke content van het museum op een voetstuk. De website voor het Design Museum werd eerder deze week in New York al bekroond met een Webby Award 2015.

De European Design Awards worden sinds 2006 jaarlijks uitgereikt aan het beste grafische en digitale design uit Europa. Naast de gouden en zilveren Awards boekte Fabrique ook succes met een finaleplaats voor designmuseum.org in de categorie Charitable Organizations/Non-Profit, voor het logo van het Nationaal Militair Museum en de website voor het project All of Bach.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht