Geplaatst door Amsterdam Hackathon

Grote PHP hackathon op 16 mei in Amsterdam

SEOshop, eyeOpen en AmsterdamPHP organiseren op 16 mei de eerste editie van de terugkerende Amsterdam Hackathon, speciaal voor PHP-programmeurs en programmeurs van andere front-end talen. De 24 uur durende hackathon vindt plaats in Pand Noord in Amsterdam.

Programmeurs worden door de organisatie uitgenodigd om samen met collega’s, mede-programmeurs of designers software te ontwikkelen ‘that will make Time Berners-Lee look like a rookie’, aldus de website. Voor de winnaars zijn er prijzen beschikbaar gesteld. “Maar het belangrijkste is dat we programmeurs met vergelijkbare skills met elkaar in contact brengen, om zo innoverende producten te ontwikkelen en samen een leuke tijd te beleven. Dat laatste is minstens zo belangrijk”, stelt Jasper Lammertink, CIO bij e-commerce bedrijf SEOshop en mede-organisator van het event.

Het programma
———————-

De Amsterdam Hackathon gaat op 16 mei om 18.00 uur van start. Na de introductie van de teams en het onderwerp, zal om 20.00 uur worden begonnen met de hack. De deelnemende programmeurs zijn hierbij gebonden aan het gebruik van PHP of andere front-end talen.

Om 16.00 uur de volgende dag worden de resultaten beoordeeld, waarna om 17.30 uur de resultaten bekend gemaakt worden. Voor degenen die dan nog voldoende energie hebben is er ter afsluiting een borrel georganiseerd om nog even na te praten met de organisatie en andere deelnemers.

De organisatie zal gedurende de 24 uur durende hackathon eten en drinken voor de deelnemers verzorgen.

Meer informatie en inschrijven
——————————————-

Op de website van Amsterdam Hackathon staat het volledige programma met aanvullende informatie. Voor vragen kan direct contact opgenomen worden via info@amsterdamhackathon.com.

Teams kunnen zich tot 14 mei inschrijven via www.amsterdamhackathon.com. Er zijn maximaal 50 plekken beschikbaar.