Industry Wire

Geplaatst door GX Software

GX Software sponsor van Business of Sports Academy

Deze maand organiseert Business of Sports Academy (BOSA) weer de opleiding “Digitale strategieën en nieuwe verdienmodellen voor sportorganisaties”. GX Software sponsort deze opleiding, die focust op de uitdaging voor moderne sportorganisaties om een succesvolle digitale strategie te ontwikkelen. De deelnemers krijgen van zeer deskundige docenten en topmensen uit de praktijk de laatste inzichten aangereikt in fan-based marketing, sporteconomie en digitale strategie.

Digitale ontwikkelingen wisselen elkaar in hoog tempo af. Dat heeft grote gevolgen voor iedereen die actief is in strategie en marketing. Ook binnen de sport stellen organisaties zich de vraag hoe zij om moeten gaan met deze veranderende digitale omgeving. En hoe zij de vertaling kunnen maken naar een strategie en keuzes voor de eigen sportorganisatie. Een sportorganisatie vervult tegenwoordig bovendien verschillende functies: ledenorganisatie, content eigenaar, marketingorganisatie, service leverancier, fan organisatie, etc. De mogelijkheden van digitale media en de ontwikkeling van fan-data staan hier overal bij centraal. Zet je deze data op de juiste manier in, dan kan de financiële waarde van de sportorganisatie flink toenemen.

Fan-based marketing

Goed omgaan met data vormt daarom een belangrijk onderwerp van de opleiding van BOSA. Hiermee kunnen organisaties hun service optimaliseren richting consumenten, fans, leden en sponsoren. Tijdens de opleiding wordt dan ook stilgestaan bij de vraag hoe je data kunt gebruiken om marketingprocessen te versterken en daarmee een sterkere binding met je fanbase te realiseren. Bovendien komen de verschillende fan-based marketingoplossingen die er zijn, in een wereld waarin marketing en IT steeds dichter bij elkaar staan, aan bod.

Sportief GX Software

GX Software is als leverancier van software en diensten al jarenlang actief voor sportorganisaties. Met XperienCentral als krachtig Content Management Systeem en het Customer Data Platform BlueConic ondersteunt GX Software de online strategieën van onder meer Ajax, PSV, de Atletiekunie, de Koninklijke Nederlandse Wandelbond en de Koninklijke Nederlandse Zwembond. GX Software wil graag verdere kennisopbouw in deze sector stimuleren en is daarom een warme supporter van de opleiding zoals BOSA deze aanbiedt.

******************************************

Over Business of Sports Academy

Business of Sports Academy is de aanbieder van de opleiding ‘Digitale strategieën en nieuwe verdienmodellen voor sportorganisaties’. De opleiding focust op de uitdaging voor ambitieuze professionals op beslissersniveau om een succesvolle digitale strategie te ontwikkelen. http://www.businessofsports.nl/

 

Over GX Software

GX Software is hét softwarebedrijf voor organisaties die digitale kanalen persoonlijk willen maken. Met de Customer Experience Management-oplossing XperienCentral stelt GX Software organisaties in staat om álle online en offline contactmomenten met klanten te beheren en coördineren. Dankzij rijke klantdata en relevante content voorziet XperienCentral klanten altijd real-time van de beste interacties. Dat resulteert in ultieme klantcommunicatie, met hogere klantloyaliteit en meer omzet tot gevolg. En daar plukken veel grote Nederlandse bedrijven – waaronder Nationale-Nederlanden, Aegon, KPN, WNF en Ajax – al jaren de vruchten van. www.gxsoftware.com

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht