Industry Wire

Geplaatst door Have A Nice Day

Have A Nice Day Online ontwikkelt een nieuwe belevings-app voor prijswinnende dierentuin GaiaZOO

Educatie en service. Dat zijn de belangrijkste pijlers voor GaiaZOO, de dierentuin in Kerkrade, Zuid-Limburg. Met de nieuwe GaiaZOO app die deze week gelanceerd wordt leren bezoekers niet alleen meer over de dieren, maar de app verbetert ook de bezoekerservaring. De app bevat praktische tips en een uitgebreide plattegrond. Door een interactieve game leren bezoekers ook meer over de dieren. Heel belangrijk bij de ontwikkeling was, dat bezoekers tijdens hun bezoek aan de dierentuin vooral aandacht hebben voor de dieren en het park.

De app slaat een brug tussen de fysieke en digitale wereld
Met een sterke mix van service en educatie draagt de app bij aan een betere totaalbeleving van bezoekers. Zij missen geen voederpresentatie meer, kunnen probleemloos de weg vinden en leren meer over de dieren dan wanneer zij zonder de app door het park lopen. Door de creatieve vertaling van dierenweetjes in een digitaal spel, leren bezoekers bijvoorbeeld hoe een wintervacht eruit ziet, dat niet elke giraf hetzelfde is en hoe de boshond zijn territorium markeert. Daarnaast moeten bezoekers codes traceren die bij de dierenverblijven verstopt zijn. De fysieke omgeving wordt dus echt betrokken bij de game. Dit bevordert de beleving van het bezoek en slaat de brug tussen de digitale en de fysieke wereld.

Een goede app stond al enkele jaren op het verlanglijstje van GaiaZOO. Zeker op het vlak van educatie wilde GaiaZOO meer kunnen bieden dan bordjes bij de dieren. Daarvoor ontwikkelde online partner Have A Nice Day samen met GaiaZOO een praktische app met leerzame games. En ze verstopten tal van leuke weetjes door de app heen.

“We wilden niet dat mensen continu op hun mobiele scherm staren wanneer ze door het park lopen. Daarom zochten we naar een mix van digitaal en real life. Dit betekent dat de game alleen in het park gespeeld kan worden en moet je vaak echt bij het betreffende dierenverblijf staan.” – Matthijs Verberkmoes, senior online consultant Have A Nice Day.

Mede dankzij Rabobank kon geïnvesteerd worden in een nieuw wifi netwerk, waardoor het nog relevanter werd om een goede app te ontwikkelen. Ook hebben zij geïnvesteerd in de app zelf.

Belangrijkste features:
Interactieve kaart – de kaart is voorzien van de belangrijkste plekken in het park (points-of-interests) die volledig dynamisch zijn en te onderhouden door de dierentuin zelf. De kaart zit bovendien vol met leuke dierenweetjes (zo snel doet een cheeta over de afstand tot het GaiaZOO restaurant).
Dagprogramma – realtime geüpdated, met zelf in te stellen alerts om er zeker van te zijn, dat je niets mist.
Games – waarbij je altijd fysiek aanwezig moet zijn in het park.
Foto-deel opties – in het park kun je jouw foto’s locatiegebonden toevoegen aan de plattegrond en delen via social media met de hashtag #SharetheZOO. Zo weet je direct dat je naar de nieuwe leeuwenwelpjes moet gaan kijken, omdat een mede-bezoeker heeft aangegeven dat ze nu buiten zijn.

Platform: de iPhone app is verkrijgbaar in de Appstore; de Android versie volgt later deze zomer.

Credits:
Strategie, concept, design, regie, techniek CMS: Have A Nice Day
Techniek App: Myler Media
Verantwoordelijk bij klant: Sandy Ederveen, Michelle Hollands, Erik-Jan Sanders

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht