Industry Wire

Huurplatform Esteon hit op internet na geslaagde reclamestunt

AMSTERDAM, 20141208 — Bezoekers van 30 cafés in Amsterdam keken vorige week vrijdag raar op. In het toilet hing een briefje van een vrouw aan haar overspelige man, dat via social media al snel landelijk werd verspreid. Een reclamestunt van huurplatform Esteon werd een hit op internet en bereikte ruim 1,7 miljoen mensen.

[briefje van een vrouw aan haar overspelige man] Met deze unieke stunt vestigde huurplatform Esteon.com de aandacht van woningzoekenden op ‘het nieuwe slimme vinden van huurwoningen zonder eindeloos zoeken’ dat zij dit jaar introduceerde. Tijdens de vrijdagmiddagborrel hing het marketingteam van Esteon in verschillende kroegen op de Amsterdamse Zuidas en in de Pijp een opvallend briefje op van een vrouw die ontdekt had dat haar man al anderhalf jaar vreemdgaat. Ze maakte zijn geheim openbaar door de brief op te hangen in het toilet van zijn vaste kroeg: “Je droomde altijd van een interieurverandering en bent ‘een echt buitenmens’. Nu is het mijn beurt om je eens goed te verrassen”. Ze verwees naar foto’s op lex-staat-op-straat.nl. Dat bleek een link naar een actiepagina van Esteon.com, waar stond: “Lex, je hebt een nieuwe huurwoning nodig. Laat ons voor je zoeken.”

Esteon is een zelf-lerend huurplatform dat de klant centraal stelt: woningzoekenden hoeven geen overdadig bestand met huurwoningen te bestuderen. Het zoeksysteem van Esteon neemt hun woonwensen als vertrekpunt en reageert interactief op hun zoekgedrag, met een snelle match als resultaat.

De bedenker van de reclamestunt, Esteon-oprichter Gijs-Jan Witkamp, ontving eind november de ‘New Talent Award 2014’ tijdens de verkiezing van ‘Woningmakelaar van het Jaar’.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht