Industry Wire

Kijkshop lanceert nieuwe tablet shop

Het gebruik van mobiele devices neemt in een vogelvlucht toe en daarom heeft Kijkshop tijdig besloten om geheel ‘mobile ready’ de feestdagen in te gaan. Onlangs is de tablet versie van Kijkshop live gegaan, na een eerdere succesvolle lancering van de smartphone versie.

“Onze traffic bestaat al een geruime tijd uit minimaal 40% mobiele bezoekers en we verwachten dat dit in korte tijd zal oplopen naar minimaal 50% aldus Remy da Thesta, E-commerce Manager van Kijkshop. Na de succesvolle lancering van onze smartphone website, in samenwerking met het NextChapter platform van Bestebroer, zagen we meteen dat de conversie per dag soms met 100% toenam. Daarom hebben we besloten om ook de tablet versie van NextChapter te lanceren, ruim voor het einde van 2014”.

Omdat NextChapter een SaaS platform voor webshops is, ging de realisatie heel snel. “We wilden zoveel als mogelijk de bestaande functionaliteiten van de desktop website overnemen op mobiel en dat is goed gelukt. Klanten zijn van ons gewend dat we optimale flexibiliteit bieden in betaalmogelijkheden en bezorging, ook via de “Shop & Haal op” functie via onze ruim 100 winkels. Daarom hebben we alles custom made mee laten ontwikkelen in het Nextchapter platform” aldus Da Thesta.

Michiel Bestebroer, CEO van NextChapter, is enthousiast over de keuze die Kijkshop heeft gemaakt. “Kijkshop laat zien dat tablet een nieuw kanaal is waar je apart naar moet kijken. Kijkshop heeft als één van de eerste grote retailers deze stap durven zetten en zal de conversie in het tablet kanaal nu aanzienlijk kunnen verhogen”. Bestebroer heeft een duidelijke visie op de toekomst: “Wij denken dat de ontwikkeling van webwinkels de komende 5 jaar enorm zal gaan veranderen. Het steeds weer opnieuw bouwen van webshops is niet meer van deze tijd. Elk bouwtraject kost onnodig veel geld en energie, terwijl de meeste webshops in functioneel opzicht sterk op elkaar lijken. Webshops zullen via SaaS platformen worden geleverd, waarbij alle techniek en functionaliteit centraal door het platform worden ontwikkeld. Dit is wat wij feitelijk in het NextChapter platform doen voor Kijkshop”.

“We hopen met al onze innovaties, waaronder de nieuwe tablet shop, de resultaten online verder te verbeteren. In de komende weken gaan we de resultaten analyseren om in 2015 onze mobiele kanalen naar een nog hoger niveau te tillen” zegt Da Thesta.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht