Klantpanel versterkt loyaliteit

Amsterdam, 6 maart 2015 – Luisteren naar klanten is heel actueel. Een klantpanel is dé manier om de klant te laten zien dat zij centraal staan in de organisatie. Een eigen klantpanel versterkt de loyaliteit. Dit blijkt uit een panelevaluatieonderzoek van MWM2 onder 32.000 panelleden van diverse klantpanels.

MWM2 is marktleider op het gebied van klantpanels en communities en heeft meer dan 150 panels en communities succesvol opgezet voor diverse organisaties in verschillende bedrijfstakken zoals de Not-for-profit, Consumer, Media en Finance branche. Al sinds 2008 voert MWM2 jaarlijks een panelevaluatie onderzoek uit onder een groot deel van haar panels. Dit jaar hebben er meer dan 32.000 panelleden meegedaan aan dit onderzoek en hun mening gegeven.

Beter luisteren met een panel
Organisaties met een research panel luisteren volgens de helft van de panelleden goed naar hun klant. Zij vinden dat organisaties met een eigen panel beter naar haar klanten luisteren dan organisaties die geen panel hebben. Driekwart van de panelleden geeft aan zeer waarschijnlijk klant te blijven.

Een panel zorgt voor meer waardering onder panelleden. Organisaties met een eigen panel worden meer gewaardeerd omdat zij een panel hebben (zie grafiek). De helft van de panelleden geeft aan de organisatie aan te bevelen aan vrienden familie en/of kennissen.