Industry Wire

Magical Media sluit driejarig fulfilmentcontract met Docdata

Magical Media BV, een innovatieve producent van dynamische video content, heeft een driejarig contract gesloten met Docdata Fulfilment B.V., voor het verzorgen van op maat gemaakte fulfilment activiteiten. Het eerste project Sint.tv omvat de fulfilmentactiviteiten voor gepersonaliseerde dvd-publicaties rondom De Club van Sinterklaas. Daaronder valt het repliceren van de dvd’s, het produceren en het bijsluiten van gepersonaliseerde brieven uit naam van Sinterklaas, alsmede het toevoegen van eventueel extra bestelde merchandise producten.

Magical Media produceert in nauw overleg met haar opdrachtgevers dynamische video-content waarbij mensen persoonlijk worden aangesproken. Dat kan zijn met het noemen van een naam of door het laten zien van een persoonlijke foto of een logo. Sint.tv, waarin De Club van Sinterklaas centraal staat naast de aangesproken persoon, is één van de projecten van Magical Media. De Club van Sinterklaas is zeer bekend van de populaire TV-serie voor kinderen die te zien is bij RTL Telekids en van de succesvolle films in de bioscoop (Gouden Film in 2012 en 2013). Naast de film en de TV-serie bestaat nu ook de mogelijkheid voor ouders om in de aanloop naar 5 december dvd’s met gepersonaliseerde content te bestellen. Docdata repliceert en personaliseert deze unieke dvd’s, voorziet deze van een gepersonaliseerde brief uit naam van Sinterklaas, en maakt de bestellingen verzendklaar.

Jack Heijkans (algemeen directeur van Docdata Fulfilment): “Wij zijn bijzonder blij met het partnership met Magical Media BV. Gepersonaliseerde video-content wordt steeds meer ingezet, niet alleen in de entertainment branche maar ook als zakelijk communicatiemiddel. Wij hebben een ruime ervaring op het gebied van personaliseren en hebben alles in huis om dit voor Magical Media van A tot Z tot in de puntjes te regelen. Betrouwbaarheid en nauwkeurigheid van de processen en IT-systemen zijn natuurlijk heel belangrijk; de juiste dvd moet immers met de juiste brief bij de juiste persoon terechtkomen. Daarbij komt dat het hier om een seizoensgebonden product gaat, aangezien de bestellingen en verzendingen plaatsvinden in een tijdsbestek van drie weken; dat vraagt om een uitgekiende personeelsplanning. Het vermogen om in een kort tijdsbestek op- en af te schalen is nu net één van de USP’s van Docdata. Magical Media is een ambitieus bedrijf met heel veel ideeën, waarbij wij als innovatief bedrijf graag meedenken over de logistieke vraagstukken die daarbij komen kijken.”

Mike Steenvoorden (directeur van Magical Media B.V.): “Het uitbesteden van de fulfilmentactiviteiten aan Docdata geeft de ruimte om ons te richten op onze kwaliteiten, zonder zorgen te hebben over de complexe logistiek daarachter. Magical Media richt zich primair op het maken van aansprekende content van hoogwaardige kwaliteit, waarbij de persoonlijke aandacht in de video zorgt voor een magisch gevoel bij de consument.”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht