Geplaatst door MarketingTroonrede

MarketingTroonrede daagt marketeers uit het vak te vernieuwen!

Voorburg, 31 augustus 2015. Voor de eerste keer wordt op 8 september 2015 de MarketingTroonrede georganiseerd door Stichting MarketingTroonrede samen met vakblad Marketing Tribune. Deze zal worden uitgesproken door Robert van Houten, CEO van AGU Holding b.v. De MarketingTroonrede is gebaseerd op zowel zijn eigen visie als onderzoek onder andere CEO’s van Nederlandse ondernemingen naar hun beeld over het vakgebied marketing. Uit dat onderzoek komt onmiskenbaar naar voren dat dit vakgebied de aansluiting met de top van organisaties volledig dreigt te verliezen indien het niet in staat is zichzelf opnieuw uit te vinden.

Nieuwe impulsen zijn noodzakelijk
Veel is veranderd bij klant- en koopgedrag, marketing is ook de “stem” van de klant en dient dus mee te veranderen. Meer en nieuwe inzichten zijn ontstaan door big data, een ongekende groei van digitale media en majeure veranderingen in het klassieke medialandschap. Daarbij worden door directies van organisaties meer en hogere eisen gesteld aan de resultaten en de geloofwaardigheid van hedendaagse marketing professionals. Dat marketeers hun vakgebied anders zien dan hun topmanagers blijkt uit het spiegelonderzoek dat               TBX |Trendbox in opdracht van Stichting MarketingTroonrede uitvoerde en waarover de uitkomsten eveneens op 8 september bekend gemaakt zullen worden. Tijd volgens stichting MarketingTroonrede om eens een stevige discussie te voeren met vakgenoten met als doel het vak met de MarketingTroonrede jaarlijks van nieuwe impulsen te voorzien!

De basis: het vernieuwde Marketing Trendonderzoek
Het jaarlijkse onderzoek naar leidende trends in marketing, dat voorheen door Berenschot samen met partners werd uitgevoerd, is volledig in een nieuw jasje gestoken. Vanaf 2015 wordt dit trendonderzoek verzorgd en gepresenteerd door TBX |Trendbox in opdracht van Stichting MarketingTroonrede samen met  MarketingTribune en Marketingfacts. Directeuren van bedrijven en organisaties en marketing leidinggevenden worden geïnterviewd en gevraagd te reageren op de vraag naar de relevantie van de marketeer in moderne organisaties. Daarnaast worden in een afzonderlijk spiegelonderzoek marketeers geconfronteerd met stellingen en vragen over ontwikkelingen in het vakgebied.

MarketingTroonrede 2015 – 8 september Den Haag
De MarketingTroonrede start in 2015 op 8 september a.s. in het Perscentrum Nieuwspoort in Den Haag met een persconferentie waarbij de allereerste MarketingTroonrede uitgesproken  wordt. Dit betreft een besloten bijeenkomst met pers en genodigden. De bijeenkomst is echter voor een breed publiek vanaf 18.00 uur direct te volgen via live streaming op http://www.marketingtroonrede.nl/live-stream-voor-marketingtroonrede-2015