Geplaatst door .eu

Mediapartnership .eu met EurActiv voor de .eu Web Awards 2015

Brussel, 1 juli 2015 –.eu werkt voor de promotie van de .eu Web Awards 2015 samen met EurActiv. De nominatieperiode voor de Awards is nog volop bezig maar de gala-avond nadert. De ceremonie, met de Ierse presentator Conor McNally als gastheer, zal op 18 november 2015 plaatsvinden in het Museum voor Natuurwetenschappen in Brussel.
Daarnaast kondigt de .eu registry de benoeming van de volgende juryleden aan:

Mevr. Emily Taylor – Voorzitter van de Jury

Dhr. Maximilian Strotmann – Communicatie-Adviseur bij de Europese Commissie

Dhr. Dominic Lyle – Directeur-generaal van EACA

Dhr. Damien Mulley – Iers ondernemer en organisator van de Irish Web Awards

Dhr. Mark McFadden – InterConnect Communications
“Wij zijn verheugd dat EurActiv aan dit initiatief meewerkt en kijken erg uit naar de samenwerking. Een partnerschap met een bedrijf dat de voordelen van het delen van informatie begrijpt, is cruciaal’, zegt External Relations Manager Giovanni Seppia.

Iedereen kan tot en met 1 september 2015 zijn of haar favoriete .eu-website via een geautomatiseerd online proces nomineren. Houders van .eu-domeinnamen kunnen daarmee tonen hoe innovatief hun online aanwezigheid is.

Om meer te leren over de .eu Web Awards en deelname: http://www.webawards.eurid.eu. Meer informatie over EurActiv: http://www.euractiv.com/.

Over .eu en EURid
Het .eu-domein behoort tot de grootste topniveaudomeinen ter wereld en verbindt 500 miljoen mensen in 31 EU-landen met één internet-identiteit. Sinds de openstelling van het domein in 2005 zijn er meer dan 3,9 miljoen .eu-domeinnamen geregistreerd. Heel wat bedrijven en merken gebruiken een .eu-website om hun zakelijke ambities te tonen en een duidelijke Europese identiteit uit te stralen.

EURid is de non-profitorganisatie die door de Europese Commissie is aangesteld om het .eu-topniveaudomein te beheren. EURid werkt samen met meer dan 750 geaccrediteerde registrars en biedt ondersteuning in de 24 officiële Europese talen. Als onderdeel van zijn doorlopende verplichtingen ten aanzien van gegevensbeveiliging is EURid sinds 2013 gecertificeerd voor de ISO27001-beveiligingsnorm. EURid is daarnaast ook geregistreerd door het milieubeheer- en milieuauditsysteem (EMAS) van de EU, wat aangeeft dat EURid begaan is met het milieu. EURid heeft haar hoofdkantoor in Brussel (België) en regionale kantoren in Pisa (Italië), Praag (de Tsjechische Republiek) en Stockholm (Zweden). Voor meer informatie kunt u terecht op: http://www.eurid.eu.