Industry Wire

Geplaatst door Appromoters

Nederlandse start-up garandeert succes en resultaat voor elke app, wereldwijd

Van alle mobiele apps die worden gelanceerd in de App-stores blijkt 80% niet succesvol. Raoul Milhado (25) en Florian Rost van Tonningen (25) ontwikkelden met behulp van slimme algoritmes een marketingformule om van een app een gegarandeerd succes te maken. Appromoters, het bedrijf van beide ondernemers, heeft zich in rap tempo ontwikkeld tot volwassen bedrijf. Voor 2016 wordt al een omzet verwacht van 15 miljoen euro en is er onlangs een tweede vestiging in Amerika geopend.

Door zich te specialiseren in marketing specifiek voor mobiele apps – een vrij nieuw fenomeen  – heeft de start-up een buitengewoon unieke positie in de markt ingenomen: de directe concurrentie is nihil en de behoefte aan en vraag naar marktexpertise enorm. Managing Director Raoul Milhado: “Het verbaast ons dat er tot op heden nauwelijks of geen bedrijven zijn die zich zijn gaan specialiseren in app-marketing, terwijl de behoefte immens is. Zowel corporates als start-ups ondervinden problemen bij de verschillende fases waarin de app zich bevindt: de voorbereidingsfase, de lanceringfase, of de fase waarin de app moet uitbreiden en gaan groeien. Wij spelen daarop in, door de gehele strategie, marketing en promotie op ons te nemen waardoor de klant zich kan blijven focussen op de innovatie van de app.” Volgens deze werkwijze heeft Appromoters voor een grote partij als izi.TRAVEL, een interactieve audio tour app voor toeristen, wereldwijd tot een groot succes weten te maken. In zes maanden tijd groeide het aantal downloads van de app van 100.000 naar bijna 2 miljoen, in tien verschillende landen, verspreid over drie verschillende continenten.

Het team van Appromoters bestaat uit zestien professionals met ieder zijn en haar eigen achtergrond, expertise en marktervaring. De komende tijd gaat het bedrijf onder andere aan de slag met Keesing, de puzzelgame-afdeling van Telegraaf Media Groep en AdBlock Plus de grootste ad blocker van de wereld. Daarnaast zal het bedrijf de marketing van nieuwe apps van verschillende Nederlandse start-ups op zich nemen en bij succes naar Amerika brengen om ze daarmee definitief en wereldwijd op de kaart te zetten.

Florian Rost van Tonningen, verantwoordelijk voor de innovatie binnen het bedrijf: “Onze werkwijze is één en al data gedreven. Het begint bij het inzichtelijk maken van de marketingkanalen en daarna pas gaan we ‘echt’ aan de slag. We werken met veel verschillende platformen, technologieën en tools om de campagnes van onze klanten succesvol uit te voeren. Vanuit de probleemstellingen waar we in de praktijk tegenaan zijn gelopen, zijn we zelf de oplossing gaan bouwen, simpelweg omdat die er nog niet is. In 2016 zullen we dan ook ons eigen business intelligence- en advertentieplatform lanceren waarin we inspelen op de behoeftes van onze huidige en toekomstige klanten”. De ambities en de uitbreidplannen voor de komende jaren zijn groot, daarom wordt er al druk gewerkt aan het neerzetten van een tweede kantoor in de VS. Vanwege de concurrentieverschillen, de groeimogelijkheden en de industriecultuur is de keuze gevallen op Silicon Beach, Los Angeles.

Om zich volledig op de Amerikaanse markt te kunnen richten, hebben oprichters Milhado en Rost van Tonningen al in de zomer van 2015 ex-CEO bij Unilever, Ole van der Straaten (60), aangetrokken als strategisch adviseur. En met ingang van januari is Joe Scheufler (37), voormalig topman van het beursgenoteerde CliQ Digital, aan het team toegevoegd. Scheufler gaat verantwoordelijk worden voor het Europese kantoor van Appromoters.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht