Industry Wire

Nieuw Weekendjeweg.nl: van boekingssite tot inspiratiebron

Weekendjeweg.nl is opgefrist met een nieuwe huisstijl, website en identiteit. De boekingssite, één van de eerste die Nederland rijk was, inspireert bezoekers met een gebruiksvriendelijke ervaring, ongeacht of ze een laptop, tablet of smartphone gebruiken. Marketing- en designbureau Mirakuleus zette de communicatie op en ontwikkelde de nieuwe identiteit. De nieuwe website werd op basis van de huisstijl neergezet door user experience designbureau Online Department.

Weekendjeweg.nl inspireert

Het nieuwe Weekendjeweg.nl is niet alleen meer een boekingssite, maar doorgegroeid tot dé inspiratiebron voor de invulling van vrije tijd. Waar eerst het boeken van trips en arrangementen centraal stond, geeft Weekendjeweg.nl nu ook inspiratie, aanvullende informatie en tips over de bestemmingen. Door het responsive ontwerp van de website kan de bezoeker makkelijk het uitje of arrangement vinden waar ze naar op zoek zijn, zowel via desktop, tablet en smartphone.

Alicia Siffels, manager marketing, services & communications bij Weekendjeweg.nl vertelt: ‘We bestaan nu 15 jaar en dat is een mooi moment voor een volledige facelift. Vanuit onze passie voor reizen willen we de gast meer inspireren en bedienen op alle apparaten. We blijven ook in 2015 niet stilzitten. We zullen onze website verder optimaliseren en ons aanbod uitbreiden, zodat één online platform ontstaat voor de invulling van alle kostbare vrije tijd. Weekendjeweg.nl neemt je mee!’

Nieuw gezicht, nieuwe uitstraling

Mirakuleus herpositioneerde Weekendweg.nl met onderscheidende communicatie en design. Daarop volgend werd de nieuwe uitstraling neergezet met de kreet ‘Weekendjeweg.nl neemt je mee’. Online Department zette de huisstijl in om een gebruiksvriendelijke website neer te zetten. Er werd in overleg met Mirakuleus gekozen voor warme kleuren met een frisse steunkleur om een rustige uitstraling te creëren.

Tijdens het project is continu de vraag gesteld hoe mensen het best geholpen kunnen worden om te vinden wat ze zoeken. Zonder de bezoeker te overladen met informatie, worden meerdere bestemmingen gematcht met de wensen van de bezoeker. Zo wordt hij op een intuïtieve manier naar de juiste keuze geleid. De tone-of-voice van de content helpt daar bij. Om draagvlak te creëren voor het belang van tekst organiseerde Online Department een workshop en werden de medewerkers gecoacht om de nieuwe stijl in alle teksten door te zetten.

 

Partners in design

Mirakuleus bouwt sterke merken, zowel BtoB als BtoC. De merkbouwers zetten hun klanten met een onderscheidende positie in de markt. De passie voor een sterk merk is altijd de verbindende factor. Partner Online Department, een Rotterdams user experience designbureau, vertaalt sterke merken naar een online ervaring die menselijk en gebruiksvriendelijk is. Zo ontstond vanuit de brand experience van Weekendjeweg.nl een online ervaring waarbij de gebruiker centraal staat.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht