Geplaatst door Two Circles

Nieuwe “Data Driven” Strategie voor FC Utrecht

FC Utrecht en Two Circles, het “data driven” sportmarketingbedrijf, gaan samen een nieuwe strategie ontwikkelen om de betrokkenheid van supporters te verhogen en de commerciële resultaten bij FC Utrecht te verbeteren.

Met de nieuwe strategie, die volledig wordt gebaseerd op clubdata en de inzichten die hieruit verkregen worden, zullen de supportersaantallen in Stadion Galgenwaard groeien.

Folke Nagtegaal, Hoofd Marketing bij FC Utrecht: “We zijn zeer content met het werk dat de samenwerking met Two Circles ons reeds heeft opgeleverd. We wilden onze supporters dit seizoen op een andere manier benaderen en dat werpt zijn vruchten af: de resultaten zijn nu al terug te zien. FC Utrecht is met de nieuwe inzichten in staat om de supporter beter te begrijpen. Deze aanpak is niet alleen nieuw en innovatief voor FC Utrecht, maar voor het gehele Nederlandse voetbal. Dit is hoe clubs efficiënter kunnen werken.”

Kristian Gotsch, Lead Consultant bij Two Circles, voegt daar aan toe: “Two Circles is trots op de samenwerking met FC Utrecht, een club met grote potentie zowel op als buiten het veld. Onze ervaring in de sportindustrie helpt clubs bij het bouwen van sterke campagnes rond bevindingen bij de club. We kijken ernaar uit om FC Utrecht tot grotere hoogte te laten stijgen, om haar band met de supporters verder te versterken en teneinde haarcommerciële doelen te behalen.

Over Two Circles
Two Circles is een ‘’data driven’’ sportmarketingbedrijf die haar klanten helpt bij het bouwen van sterke relaties met hun supporters om zodoende commerciële groei te realiseren. De onderneming helpt haar klanten bij het verbeteren van het contact met de supporter, toename van inkomsten en verbetert hun partner propositie. In mei 2015 werd Two Circles onderdeel van ESP Properties, een WPP company. ESP Properties is een nieuw soort bedrijf, toegewijd om rechthebbende te helpen in de wereld van sport en entertainment. Zij zorgen ervoor dat hun klanten voordeel kunnen behalen van digitale- en data onderbouwde veranderingen in het media landschap.

Klanten van Two Circles zijn oa. Valencia CF, Liverpool FC, Fulham FC, Southampton FC, Bath Rugby, England and Wales Cricket Board, the Fédération Equestre Internationale en The Lawn Tennis Association.