Qlik sluit twee nieuwe internationale deals voor de uitrol van Qlik Sense

Hoofddorp, 20 november 2014Qlik®, (NASDAQ: QLIK), leider in data discovery, maakt bekend dat AmerisourceBergen en Colliers International de samenwerking met Qlik gaan intensiveren. Beide organisaties rollen Qlik Sense® internationaal uit, in combinatie met het huidige QlikView® platform, en genieten hierdoor van een nieuwe generatie data visualisatie en data discovery. AmerisourceBergen is wereldwijd een van de grootste bedrijven in de farmaceutische industrie en zet het huidige QlikView platform al actief in sinds 2012. Colliers International, een internationaal vastgoedbedrijf, maakt ook al langere tijd gebruik van het business discovery platform. Beide partijen profiteren van de krachtige combinatie van Qlik Sense en QlikView, dat guided analytics én self-service visualisatie mogelijk maakt. Na de wereldwijde introductie van Qlik Sense op 18 september 2014, kiezen al veel organisaties voor deze self-service applicatie.

AmerisourceBergen
AmerisourceBergen breidt het business intelligence portfolio uit om analytics in de hele organisatie toegankelijk te maken. Het bedrijf kan hiermee voldoen aan de toenemende behoefte naar self-service visualisatie en analytics. Het gebruik van QlikView in combinatie met Qlik Sense zorgt ervoor dat elke gebruiker binnen de organisatie in staat is om eenvoudig visualisaties te creëren, aan te passen en uit te breiden, zonder tussenkomst van de IT-afdeling of het management. AmerisourceBergen is actief in 42 landen en heeft ruim 137 kantoren.

Colliers International
Na het succes van de implementatie van QlikView in 2009, heeft Colliers International besloten om Qlik Sense uit te rollen binnen de EMEA-regio. Hierdoor krijgt het senior managementteam de nodige bedrijfskritische inzichten waarmee zij data gedreven strategische beslissingen kan maken. Ook de interne data uitdagingen lagen aan de basis voor de keuze van Qlik Sense. Belangrijke financiële en klantgegevens kunnen nu op een eenvoudige manier worden samengevoegd, waardoor het senior management eenvoudig strategische beslissingen kan nemen. Daarnaast zag Colliers International in Qlik Sense de perfecte BI-oplossing om data analytics over te laten aan de eindgebruiker zonder daarbij hulp van de IT-afdeling nodig te hebben. Voorheen was de eindgebruiker alleen in staat om gegevens te verzamelen. Met de uitrol van Qlik Sense kunnen eindgebruikers nu ook eenvoudig visualisaties maken en bijdragen aan zakelijke groei.

Sabine Palinckx, Country Manager Benelux bij Qlik: “Onze visie voor Qlik Sense is gebaseerd op onze overtuiging dat iedereen in een organisatie in staat moet zijn om op eenvoudige wijze dynamische dashboards te maken. Het is mooi om te zien dat deze visie zowel bij AmerisourceBergen als bij Colliers International in de praktijk gerealiseerd wordt en actief bijdraagt aan zakelijke groei. De ‘two product’ strategie van Qlik zorgt ervoor dat organisaties zoals Colliers International en AmerisourceBergen hun investeringen in QlikView beter kunnen benutten en gelijktijdig kunnen waken over zaken als governance in de hele organisatie. Beide bedrijven zetten met de unieke combinatie van Qlik Sense en QlikView de volgende stap in data discovery en visualisatie.”

————————

Over Qlik
Qlik (NASDAQ: QLIK) is een leider in data discovery en biedt intuïtieve oplossingen voor self-service data visualisatie en begeleiding in analytics. Ruim 33.000 klanten vertrouwen op Qlik oplossingen om betekenis te geven aan informatie van verschillende bronnen. Zo kunnen zij verborgen verbindingen binnen de data ontdekken die leiden tot inzichten die goede ideeën tot stand brengen. Het hoofdkantoor van Qlik is gevestigd in Radnor, Pennsylvania. Qlik heeft wereldwijd vestigingen die samen met ruim 1700 partners meer dan 100 landen bedienen.