Geplaatst door BT

Samenwerking BT en Oracle maakt toegang tot de cloud eenvoudiger voor internationale organisaties

BT en Oracle kondigen vandaag aan dat zij gaan samenwerken om organisaties wereldwijd te helpen de voordelen die de cloud biedt op gebied van performance, kosten en innovatie te benutten. Oracle klanten worden in staat gesteld de veilige, betrouwbare en high-performance omgeving van BT Cloud Connect te gebruiken voor directe connectiviteit naar de Oracle Cloud.

Ondanks dat veel bedrijven de beloftes en vele voordelen van de cloud zien, zijn zij verontrust over de security- en prestatieproblemen waarmee cloud-technologieën geassocieerd worden. Dit geldt vooral voor bedrijfskritische processen die een hoge mate van beschikbaarheid, beveiliging en performance verlangen. Samen nemen BT en Oracle deze barrières voor het in gebruik nemen van cloud-toepassingen weg, onder andere door connectiviteitsmogelijkheden te bieden van hybride enterprise datacenters naar de Oracle Cloud.

Klanten kunnen via ‘BT Cloud Connect voor Oracle FastConnect’ een privé-connectie gebruiken gebaseerd op BT’s IP Connect VPN-dienst om voorspelbaar, veilig en consistent grote datavolumes uit te wisselen tussen de Oracle Cloud en hun eigen lokale omgeving. BT levert een directe verbinding naar de Oracle Cloud-locaties in Amsterdam en Londen, vanwaar uit klanten – waar dan ook ter wereld – toegang krijgen tot diensten geleverd vanuit Europese datacenters. ‘Pre-provisioning’ via BT Cloud Connect brengt de gebruikelijke implementatietijd die nodig is voor een dedicated connectie terug van maanden naar dagen.

De Oracle Cloud wordt door veel van de grootste organisaties ter wereld gebruikt. Het ondersteunt 70 miljoen gebruikers, meer dan 34 miljard dagelijkse transacties en draait in 19 datacenters wereldwijd. Met Oracle Cloud profiteren klanten van het meest brede en geïntegreerde publieke cloudportfolio door alle lagen van de IT-stack heen. Via de recent geïntroduceerde ‘Oracle Cloud at Customer’-dienst kunnen klanten ook kiezen voor een private Oracle Cloud in hun eigen datacenters. Oracle FastConnect is onderdeel van Oracle IaaS die het voor organisaties mogelijk maakt om snel hun zakelijke en IT-doelstellingen te bereiken door een aantal kernkwaliteiten te benutten zoals flexibele rekenkracht, netwerken en opslag.

Dit nieuws bouwt voort op BT’s Cloud of Clouds portfoliostrategie door zijn multinationale klanten te verbinden met een centraal beheerd hogesnelheidsnetwerk met voorspelbare prestaties, betrouwbaarheid en ingebouwde beveiligingsmogelijkheden.

Luis Alvarez, CEO Global Services, BT: “Directe en betrouwbare toegang tot data en applicaties die worden gehost in een cloudomgeving is belangrijk voor organisaties wanneer zij hun digitale transformatietraject ingaan. Wij versnellen onze ambitie om dé wereldwijde integrator van clouddiensten te worden en ik ben trots dat BT de eerste wereldwijde dienstverlener is die directe connectiviteit met de Oracle Cloud gaat leveren.”

“Cloud is het snelst groeiende onderdeel van Oracle’s business,” aldus Thomas Kurian, president product development bij Oracle. “Deze samenwerking gaat onze klanten helpen de Oracle Cloud te gebruiken om hun zakelijke doelstellingen te realiseren door de voordelen van BT’s omvangrijke, wereldwijde netwerk én zijn Cloud Connect aanbod – dat voorziet in hun behoefte aan hoge bandbreedte connectiviteit – volledig te benutten.”

BT en Oracle beogen hun klanten de nieuwe dienstverlening in het laatste kwartaal van 2016 aan te kunnen bieden.