SellanApp succesvol op weg naar Singapore

Amsterdam, 30 september 2014. SellanApp is dé online App Publisher voor applicaties. Het Nederlandse bedrijf gaat zich in Singapore manifesteren en heeft de ambitie een global leider te worden.

SellanApp is een platform waar creatieven, ontwikkelaars, investeerders en app promotors uit de hele wereld samenkomen om ideeën voor mobile apps te transformeren tot succesvolle applicaties. Oprichter Aernoud Dekker en zijn zakenpartner Milan van den Bovenkamp zijn ervan overtuigd dat Singapore het start-up walhalla voor ondernemers en investeerders is. Momenteel is er een crowdfunding campagne op Symbid gaande, waarbij iedereen door een investering van minimaal 20 euro aandeelhouder van SellanApp wordt.

Na twee eerdere succesvolle investeringsrondes, is SellanApp nu bezig met een derde crowdfunding campagne. Niet merkwaardig, aangezien Aernoud Dekker een succesvolle serial entrepreneur is, die zijn sporen in de internetbranche verdiend heeft en tal van internet start-ups groot heeft gebracht.

Al op jonge leeftijd interesseerde Dekker zich in het programmeren van games, waardoor hij als 14-jarige één van de eerste gameprogrammeurs van Commodore Amiga was. Hij studeerde Informatica & Informatiekunde aan de Haagse School en besloot met collega’s USN en IXE op te richten. Zij vormden in 1992 de basis voor het commerciële internet in Nederland. Net voor de internetbubbel in 2000 barstte, had Dekker beide bedrijven verkocht aan PSInet.

Dekker vaarde de wereld rond en vond het na drie jaar consumeren tijd om weer te produceren. Hij is onder andere actief geweest in de financiële dienstverlening en handelde in bijzondere audio apparatuur. Ook was Dekker bezig om een netwerk van helikopterhavens aan te leggen, verspreid door de BeNeLux. In 2011 ontwikkelde hij een iPhone app. Na vele enthousiaste reacties, kwam hij op het idee van SellanApp.

Meer informatie over de crowdfunding campagne: https://symbid.com/ideas/5935-sellanapp-growth-acquisition