Geplaatst door Sitecore

Sitecore introduceert Sitecore 8: upgrade maakt marketing nog eenvoudiger

Sitecore®, wereldwijd toonaangevend in het managen van klantervaringen, introduceert Sitecore 8, de nieuwste versie van zijn Sitecore® Experience Platform™. Sitecore 8 vereenvoudigt marketing door data van meerdere kanalen te verzamelen en met elkaar te verbinden. Hierdoor hebben organisaties realtime en volledig inzicht in iedere klant die interacteert met hun merk. Het enkelvoudige platform test en optimaliseert de klantervaring van interacties, integreert met andere klantplatformen en levert eenvoudig te begrijpen rapportages.

Marketeers spenderen veel te veel tijd aan het handmatig verzamelen van data met behulp van afzonderlijke tools. Hierdoor hebben ze nooit een volledig beeld van hun klanten”, zegt Michael Seifert, CEO van Sitecore. “Met Sitecore 8 hebben we alle complexiteit geëlimineerd. Ons platform biedt marketeers een volledige oplossing die hen in staat stelt meer tijd te steken in goede marketing dan in het heen en weer schakelen tussen databronnen en tools. Misschien wel de eerste praktische big data-oplossing ter wereld voor marketeers.”

“Om je te onderscheiden van de concurrentie bij acquisitie is de komende jaren een holistische aanpak op het gebied van klantdata-integratie even belangrijk als producteigenschappen en een concurrerend prijsniveau. De bedrijven die deze aanpak hebben doorgevoerd, zijn de bedrijven die klantdata efficiënt verzamelen, verbinden en gebruiken. Hierdoor creëren ze echt persoonlijke ervaringen voor klanten”, zegt Matt Mullen, senior analist bij 451 Research. “Het overbruggen van de kloof tussen deze inzichten en actie wordt essentieel als we de belofte van digitale marketing echt willen inlossen.”

Sitecore 8 is ontworpen om organisaties in staat te stellen de klantervaring van elk individu te sturen. En dat op alle kanalen. Sitecore 8 biedt onder meer de volgende opties.

• Pervasive Optimization: test automatisch alle online wijzigingen en stelt marketeers en contentmakers in staat om elke wijziging ongedaan te maken die de algemene prestaties negatief beïnvloedt.
  • Experience Profile: voorziet één overzicht van elke klant, om zo realtime personalisatie, analyses en segmentatie mogelijk te maken. Van klantenservice tot sales tot interactie in de winkel; Sitecore verzamelt data over de hele klantervaring – waar deze ook plaatsvindt. Dit omvat ook data van andere klantplatformen, zoals ERP, CRM en klantenservice, en websites buiten Sitecore.
  • Big Data Analytics: verbeterde analysemogelijkheden – gebaseerd op het volledige overzicht van de klant en de rapportages – bieden de essentiële informatie die nodig is om acties met informatie te ondersteunen, precies op het moment dat de beslissing wordt genomen. Naast rapportages over eerder gedrag, bieden de Sitecore-analysemogelijkheden inzicht in wat er op een bepaald moment gebeurt en wat er naar alle waarschijnlijkheid gaat gebeuren in de toekomst.
  • Audience Segmentation: dynamische segmentatie van doelgroepen, gebaseerd op hun demografische gegevens en alle andere informatie in het Experience Profile. De segmenten zijn direct te gebruiken in de automatisering- en e-mailmarketingoplossingen van Sitecore.

Sitecore 8 is beschikbaar voor het eind van 2014.

Achtergrond:

Over Sitecore

Sitecore is wereldwijd toonaangevend in customer experience management-software. Het bedrijf levert relevante content en gepersonaliseerde digitale ervaringen waarmee tevreden klanten, merkloyaliteit en meer sales gerealiseerd worden. Met het Sitecore® Experience Platform™ optimaliseren marketeers de ervaring van iedere klant die in contact treedt met zijn merk, op elk contactmoment en via elk kanaal. Wereldwijd beheren publieke en particuliere organisaties hun sites met Sitecore; zij zijn samen verantwoordelijk voor meer dan 32.000 websites en digitale ervaringen. In Nederland en België vertrouwen onder andere Koninklijke Gazelle, Eneco, Transavia, Heineken, provincie Noord-Brabant, Connections, Test-Aankoop, NMBS, Thomas Cook en de VRT erop, dat Sitecore interacties met klanten versterkt en maximaliseert om zo duurzame klantrelaties tot stand te brengen. Meer informatie: www.sitecore.net