Smilez brengt kaarten tot leven met persoonlijke video

Eindhoven – 22. October 2013 – Een bommetje in het vakantiezwembad door kleine Jan die oma vanaf een kaart tegemoet spettert. Smilez geeft een nieuwe dimensie aan het versturen en ontvangen van postkaarten. De smartphone app maakt het namelijk mogelijk om via een fysieke postkaart de ontvanger te verrassen met een zelfgemaakte video. Wil je gasten op een originele manier uitnodigen voor je bruiloft of vrienden ‘waarschuwen’ dat je je rijbewijs hebt gehaald: maak een filmpje met je smartphone, creëer een Smilez videokaart via de app en vertel het ze zelf.

Smilez werkt eenvoudig. Stel je hebt een filmpje gemaakt dat je graag wilt delen met familie en vrienden. Via de Smilez app upload je de video. Je selecteert het leukste, mooiste of gekste frame (een shot uit de video) waarmee in de app een fysieke postkaart wordt gemaakt. Hier kan dan nog een persoonlijke boodschap aan toegevoegd worden. Na het invullen van het adres wordt de kaart naar de ontvanger gestuurd. Wanneer de postkaart op de deurmat is gevallen, kan de ontvanger met de Smilez app op zijn smartphone de kaart scannen en tot leven laten komen als het filmpje begint te spelen.

Augmented reality
De app wordt mogelijk gemaakt door de augmented reality-oplossing van het Nederlandse Layar platform. “Dit idee van Smilez geeft heel goed aan hoe print en digitaal met elkaar gekoppeld kunnen worden. Hiermee kan een nieuwe en positieve ervaring geboden worden aan zowel de verzenders van de kaart als de ontvangers,” zegt Quintin Schevernels, CEO van Layar. “Smilez brengt hiermee een heel sympathiek, toegankelijk en leuk idee op de markt. Het toont aan dat AR en interactieve print extra waarde toevoegen aan de gebruikerservaring.”

Natasja Paulssen, bedenker van Smilez en eigenaar van Dutch Rose Media: “Een kaartje zegt veel meer dan een ‘like’ of een ‘share’ op internet. Mensen vinden het ontzettend leuk om een kaartje te krijgen. We willen op een persoonlijke manier aandacht ‘cadeau’ doen aan elkaar, maar dan wel op een manier die past bij deze tijd. Met het maken van fysieke postkaarten met je eigen, zelfgemaakte digitale videocontent, wordt het versturen van wenskaarten weer leuk én hip. De kaart met persoonlijke boodschap komt letterlijk voor je ogen tot leven. Je geeft een glimlach cadeau, daar kun je toch niet genoeg van hebben?”

Een video die laat zien hoe Smilez werkt, vind je via: youtube.com/smilezapp. De Smilez app is vanaf vandaag gratis beschikbaar voor iOS en binnenkort ook voor Android. De kosten voor de videokaart zijn €2,25 (exclusief porto) waarmee de kosten gelijk zijn aan die van een gemiddelde statische wenskaart. Er kan afgerekend worden via iDeal en creditcard. De video blijft voor dit bedrag na creatie een maand beschikbaar. Deze termijn kan eventueel ook verlengd worden.

Smilez is een videokaart met een glimlach. Het concept is bedacht door Natasja Paulssen. Zij is eigenaar van Dutch Rose Media, een bedrijf dat technologie gebruikt om informatie op een prettige manier toegankelijker te maken. Met Smilez kunnen smartphone gebruikers op een eenvoudige manier een persoonlijke videoboodschap koppelen aan een fysieke postkaart en deze laten bezorgen. De Smilez app is gratis beschikbaar voor iOS en binnenkort ook voor Android. De kosten voor de videokaart zijn €2,25 exclusief portokosten. Kijk voor meer informatie op www.mysmilez.nl of volg Smilez op Facebook via https://www.facebook.com/smilezapp of op Twitter via https://twitter.com/smilezapp.