Geplaatst door LEWIS PR

Software AG introduceert nieuwe generatie Business Analytics & Datavisualisatie voor Digital Business Platform

Software AG (Frankfurt TecDAX: SOW) maakt de beschikbaarheid bekend van zijn nieuwe MashZone NextGen Business Analytics-oplossing. MashZone NextGen bevat additionele functionaliteit die het gebruikers mogelijk maakt om krachtige, interactieve data-visualisaties te bouwen, dashboards en inzichten te delen, en dashboards te bekijken, op ieder apparaat.

In het digitale tijdperk is het voor iedere onderneming cruciaal om de snel veranderende stroom aan gegevens te kunnen verzamelen, monitoren, dashboarden, analyseren en begrijpen. Voeg daaraan toe het kunnen uitvoeren van descriptive, prescriptive en predictive analytics, en je krijgt een digitale toepassing waarmee Software AG’s Digital Business Platform zich onderscheidt. MashZone NextGen bevat een op HTML5-gebaseerde dashboard builder en guided analytics. Gebruikers kunnen inzichten verkrijgen door gebruik te maken van voorgedefinieerde of zelf te configureren visualisaties.

Giles Nelson, senior vice president, product management, zegt: “Operationeel verantwoordelijken en data-analisten krijgen met MashZone NextGen de beschikking over real-time analytics en rijke visualisatie in combinatie met het Digital Business Platform. Hierdoor kunnen zij nauwkeuriger en sneller handelen en zijn ze in staat om snellere en betere beslissingen te nemen.”

MashZone NextGen werkt met verschillende type databronnen, waaronder JDBC-compliant data-stores, streaming data van Apama, in-memory data van Terracotta BigMemory, ARIS-tabellen, XML-bestanden, REST-endpoints en webservices, en Microsoft® Excel®-spreadsheets. Typische gebruiksmogelijkheden zijn selfservice analytics; in-memory analytics; operational intelligence; datavisualisatie; situational awareness; en selfservice BI.

“De selfservice features in MashZone NextGen geven een zakelijke gebruiker de mogelijkheid om zelfstandig nieuwe dashboards te creëren, zonder dat daarvoor ondersteuning van de IT-afdeling nodig is. Deze autonomie geeft medewerkers het voordeel dat zij sneller tot inzichten kunnen komen wat zorgt voor het versnellen van de besluitvorming”, voegt Nelson toe.

MashZone NextGen is een essentieel onderdeel binnen het Digital Business Platform. Het Software AG Digital Business Platform helpt ondernemingen meer data-gedreven te zijn, de klant centraler te stellen, en mensen, processen, applicaties en ‘Things’ te verbinden. Het Digital Business Platform wordt aangeboden in de cloud, as-a-service, on-premises, of als een hybride configuratie.

Over Software AG
Software AG helpt bedrijven en overheidsinstellingen bij het innoveren en differentiëren in de digitale wereld. Software AG en haar partners digitaliseren, integreren en optimaliseren bestaande on-premise en cloud-applicaties efficiënt en effectief.

De combinatie van procesmanagement, data- en applicatie-integratie en real-time analytics in één Digital Business Platform stelt klanten in staat de operationele efficiëntie te vergroten, hun systemen te moderniseren en bedrijfsprocessen te optimaliseren voor een betere besluitvorming. Software AG bouwt voort op 45 jaar klantgerichte innovatie en is leider in veel innovatieve marktcategorieën. Ruim 4.400 medewerkers zijn werkzaam bij Software AG in 70 landen. In 2015 bedroeg de omzet 873 miljoen euro.

Kijk voor meer informatie op www.softwareag.com.