Geplaatst door Stibo

Stibo Systems actief in retailsector met STEP MDM-platform

AMSTERDAM, 3 mei 2016 – Stibo Systems, marktleider in multidomein Master Data Management (MDM) oplossingen, gaat samen met foryouandyourcustomers de STEP MDM-oplossing inzetten bij de Globus hypermarkten in Duitsland. Het 190 jaar geleden opgerichte Globus exploiteert momenteel 46 hypermarkten in Duitsland en 26 in Rusland en Tsjechië.

Globus heeft voor STEP MDM gekozen om haar klanten zoveel mogelijk relevante informatie te kunnen bieden. Doelstelling is een nog positievere shopervaring in de winkels, online en via gedrukte media te creëren. Eén van de eerste stappen om  de gewenste voordelen voor de klant te realiseren, is te zorgen dat via nieuwe en bestaande communicatiekanalen zoals apps en brochures, sneller en meer gepersonaliseerde up-to-date content beschikbaar komt.

Key points

·      Hogere kwaliteit product- en klantinformatie beschikbaar voor de organisatie

·      Klanten krijgen betere, meer en voor hen relevante informatie

·      STEP biedt flexibiliteit en een eenvoudige configuratie; programmeren is niet nodig

·      STEP werkt samen met ERP-oplossingen als SAP

Citaat Ralf Jung, hoofd multichannel innovatie bij Globus Hypermarket Holding

“Innovatie is ingebed in de bedrijfscultuur van Globus. Aangezien de detailhandel een nieuw digitaal tijdperk in gaat, is een geïntegreerde en duurzame multichannel strategie nodig voor een up-to-date werkomgeving. Onze uitdaging is ervoor te zorgen dat de systemen en processen die hiermee verband houden snel ingevoerd zijn in onze winkels en dat ze de klantvraag ondersteunen. Met Stibo Systems en foryouandyourcustomers hebben we hiervoor twee professionele partners gevonden.”

Citaat Stephan Müller, managing director foryouandyourcustomers

“Als onderdeel van de gezamenlijk ontwikkelde multichannel strategie, werken we voor Globus met een MDM-oplossing die toekomstgericht zorgt voor het management van klant- en productgegevens. Het is het fundament van een multichannel architectuur die het bedrijf verschillende nieuwe manieren biedt om haar klanten beter van dienst te zijn. We zijn blij dat Globus voor STEP heeft gekozen.”

Citaat Manfred Heckt, managing director Stibo Systems Duitsland

“Kwalitatieve product- en klantdata is een voorwaarde voor een succesvolle multichannel strategie. STEP is een veelzijdig multidomein platform dat Globus een solide basis biedt voor zijn multichannel activiteiten.”

Over Globus

Globus, opgericht in 1828, is een onafhankelijk familiebedrijf en toonaangevend retailer in Duitsland. De Globus Groep bestaat uit 46 hypermarkten, 88 doe-het-zelf zaken, zeven ALPHATECC. consumentenelektronica winkels, Globus Drive, Fridel markt en restaurant, twee home improvement winkels in Luxemburg en 26 hypermarkten in Rusland en de Tsjechische Republiek. De omzet van de groep bedraagt circa € 7.000.000.000. Globus heeft circa 43.700 medewerkers in dienst. Globus geeft haar medewerkers de vrijheid om zelfstandig te werken en verantwoordelijkheid te nemen op de werkvloer. Op deze manier voelen zij zich minder werknemer en meer zakelijke partner, hetgeen nog versterkt wordt door de mogelijkheid bedrijfsaandelen te kopen.

Globus hypermarkten in Duitsland hebben tussen de 10.000 en 50.000 food en non-food producten in stock op 10.000 vierkante meter vloeroppervlak. Als supermarkt gelooft Globus in directe samenwerking met een regionaal netwerk van leveranciers om verse, inlandse producten te bieden. Naast de deskundigheid van het personeel, worden deze nauwe samenwerkingen zeer gewaardeerd door de klanten van Globus. Al jaren ontvangt Globus de hoogste scores van in de jaarlijkse klantenquêtes door de Dienst Barometer AG. In 2015 werd het bedrijf genomineerd als beste aanbieder in de categorieën ‘productrange en verscheidenheid’, ‘kwaliteit van vleeswaren’ en ‘klantenservice’. Globus bouwmarkten behaalde de eerste plaats in het klanttevredenheidsonderzoek. In 2005 heeft aandeelhouder Thomas Bruch de Globus Foundation (Globus-Stiftung) opgericht, een non-profit organisatie met een belang van 20 procent in Globus Holding. De stichting ondersteunt projecten die jongeren helpen in hun talentontwikkeling. De stichting biedt tevens hulp op het gebied van onderwijs en geneeskunde in landen waar dit acuut nodig is. Voor meer informatie: www.globus.de

Over foryouandyourcustomers

foryouandyourcustomers creëert aantrekkelijke gebruikerservaringen op basis van consistente kanalen, efficiënte systemen en geavanceerde structuren. Het bedrijf heeft een integrale aanpak van advies en ontwerp, en ontwikkelt en exploiteert product- en klantinformatie systemen, e-commerce kanalen, websites en mobiele oplossingen. Als dienstverlener die altijd denkt en handelt met het oog op de toekomst, streeft het bedrijf naar succesvolle en productieve partnerships die snelle en efficiënte verbetering mogelijk maken. foryouandyourcustomers werkt voor middelgrote en grote B2C en B2B bedrijven vanuit haar kantoren in Amsterdam, Düsseldorf, Feldkirch, München, Uster, Wenen en Zürich. Voor meer informatie: www.foryouandyourcustomers.com

Over Stibo Systems