Geplaatst door ticketscript

ticketscript stelt André Buren aan als nieuwe CTO

ticketscript, Europees marktleider in self-service ticketing software, heeft André Buren aangesteld als Chief Technology Officer (CTO). Buren was de afgelopen 5 jaar werkzaam als CTO van Emesa Holding, onder andere bekend van de site vakantieveilingen.nl. Hij is de opvolger van Ruben van den Heuvel (tevens oprichter van ticketscript) die zich in zijn nieuwe rol als head of product zal toeleggen op de innovatie van het ticketscript platform.

Buren heeft in de afgelopen 20 jaar diverse management functies bekleed voor toonaangevende e-commerce bedrijven. Hij heeft ervaring opgedaan in het hart van de innovatie, Silicon Valley in San Francisco en tot voor kort werkzaam als CTO voor Emesa Holding. Buren was bij Emesa de afgelopen 5 jaar verantwoordelijk voor de innovatie en technische realisatie van onder andere vakantieveilingen.nl – Nederlandse populairste website voor vrijetijdsaanbiedingen. In die vijf jaar tijd heeft Emesa een snelle groei doorgemaakt van start-up naar een bedrijf met een marktwaarde van meer dan 100 miljoen euro.

Als CTO van ticketscript is Buren verantwoordelijk voor verdere innovatie en (internationale) uitbreiding van het integrale self-service ticketing platform. Hij geeft leiding aan internationale teams, bestaande uit meer dan 40 professionals in product en IT development.

“André bezit voor ons de ideale combinatie van innovatiekracht, management en technology skills die nodig is voor deze belangrijke functie” aldus Frans Jonker, CEO ticketscript. “Met zijn brede kennis van complexe IT vraagstukken, heb ik er alle vertrouwen in dat André ons platform en de business naar de volgende fase zal brengen.”

Buren vult aan: “ticketscript is een jonge en energieke organisatie met enorme ambities. Ik ben zeer verheugd deel uit te mogen maken van deze volgende groeifase.”

Eerder dit jaar heeft het prestigieuze Londense FF&P Private Equity 9 miljoen euro geïnvesteerd in ticketscript. Deze investering en de uitbreiding van het managementteam passen in het streven om internationaal verder uit te breiden.