Industry Wire

Twee Dutch Interactive Awards voor Fabrique

Tijdens de feestelijke uitreiking van de Dutch Interactive Awards in Krasnapolsky Amsterdam is ontwerpbureau Fabrique [merken, design & interactie] twee keer onderscheiden. Met Awards voor Heijmans.nl en DenHaag.com was Fabrique het enige bureau dat met meerdere prijzen naar huis ging.

De sterk redactionele website Heijmans.nl was de winnaar in de categorie ‘Corporate’. Heijmans profileert zich met de website als de beste en meest vernieuwende bouwer door het tonen van thought leadership. De verhalen over het werk Heijmans zijn leidend in de website. Het sterk inhoudelijke concept en de heldere vorm en interactie maken Heijmans.nl uitermate onderscheidend binnen de verder vrij conservatieve bouwwereld.

Volgens de jury van de Dutch Interactive Awards heeft de corporate website van Heijmans echt een verandering gebracht binnen de organisatie. “Voor de bouwsector is de case zeer verfrissend en inspirerend. De afwisseling tussen visuals en content verdient complimenten.”  Als kers op de taart werd Heijmans dankzij het voorbeeldige opdrachtgeverschap ook gekozen als ‘Company of the Year 2015’.

DenHaag.com was de winnaar in de categorie ‘Activatie’. Fabrique ontwikkelde de nieuwe toeristische website voor Den Haag en omgeving in nauwe samenwerking met internetbureau Q42. DenHaag.com brengt als prikkelende wegwijzer eenheid in alle Haagse initiatieven voor cultuur, uitgaan, restaurants en hotelovernachtingen.

Op de meertalige, responsive website ontdek je met één simpele klik de hoogtepunten van Den Haag en omgeving. Daarnaast prikkelt de beeldende website met verrassende combinaties en alternatieven in de buurt. “Een zeer interactieve en slimme case met een goede visuele vormgeving,” volgens de jury. “De stad wordt goed als merk gebruikt.”

De Dutch Interactive Awards werden dit jaar voor de zesde keer uitgereikt. Bij de jurering van dé awards voor het allerbeste interactieve werk van het jaar wordt niet alleen gekeken naar design en creativiteit, maar ook naar het resultaat en de bouw van het project. Naast de winnaars Heijmans en DenHaag.com was Fabrique ook genomineerd met het Van Gogh Museum (categorie Brand) en de app voor het Nationaal Militair Museum (categorie Tools).

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht