Geplaatst door Kozijnshop.nl

Twee studenten uit Rijssen starten webshop in de traditionele bouw

Twee studenten uit Rijssen zetten in samenwerking met Timmerfabriek Webo uit Rijssen een webshop in houten kozijnen op. Wie zijn deze studenten en wat drijft hen om te ondernemen in de doorgaans traditionele bouwwereld?

Even voorstellen
Jan Hendrik Pouw en Bart Voortman zijn, respectievelijk, tweede- en derdejaars studenten op het HBO. De één studeert Commerciële Economie aan het Windesheim te Zwolle. De ander Technische Bedrijfskunde bij Saxion te Deventer. Zij hebben Kozijnshop.nl opgericht. Met dit bedrijf verkopen zij online houten kozijnen aan zowel particulieren als zakelijke klanten zoals professionele bouwers, bouwmarkten, inkoop combinaties etc. Jan Hendrik en Bart werken beiden al ruim 6 jaar bij Timmerfabriek Webo. Beiden begonnen als schoonmaker in de fabriek en kregen na vier jaar de kans om offertes te calculeren. Via deze weg kwam het idee om een webshop te beginnen in houten kozijnen.

Ondernemen in de bouw
Waarom starten met ondernemen in de bouw? Die wereld is toch erg traditioneel? “Dat horen we vaker”, zegt Jan Hendrik. Maar juist in de bouwwereld is ruimte om te innoveren. Bart vult aan: “Door deze webshop kunnen wij toegevoegde waarde leveren. Professionele bouwers en particulieren hebben direct een prijs met technische tekening en kunnen ook direct bestellen. Daarnaast komen de houten kozijnen rechtstreeks uit de fabriek. Houten kozijnen zijn extra interessant, omdat ze duurzaam zijn. De kozijnen voldoen aan de FSC, PEFC en Komo keurmerken en worden geleverd onder de SGT garantie. Door deze combinatie kan Kozijnshop.nl iedereen, van particulieren tot professionele bouwers, snel voorzien van houten kozijnen op maat”.