Tyco Retail Solutions introduceert uitgebreide in-store gedragsanalyse

Tyco Retail Solutions, leverancier van geïntegreerde retail performance- en veiligheidsoplossingen en onderdeel van Tyco Integrated Fire & Security, introduceert uitgebreide in-store gedragsanalyse. Retailers kunnen hiermee onder andere de bewegingsstromen van klanten in hun winkel inzichtelijk maken. Door de belangrijkste analyseresultaten om te zetten in concrete acties zijn ze in staat hun winkelbeleid te optimaliseren en hun omzet te verhogen.

De nieuwe in-store analyse is het resultaat van de integratie van Tyco’s bestaande Traffic Intelligence-oplossingen met de analyse-tools van RetailNext. De verschillende bestaande sensor-oplossingen van Tyco, zoals RFID en EAS, zijn daarmee verbonden met de analyses van RetailNext, zoals die voor bewegingsstromen en demografisch klantinzicht. Retailers kunnen winkelgedrag hiermee eenvoudig monitoren, analyseren en direct op de inzichten inspelen.

In de retail e-commerce-branche zijn gedragsanalyses al langer gemeengoed. Er wordt al bekeken hoe klanten zich online gedragen, waar ze naar toe gaan, wat ze bekijken, welke artikelen ze in hun mandje leggen en wat ze uiteindelijk aanschaffen. Fysieke winkels kunnen deze inzichten nu ook opdoen. Tyco’s systeem is applicatie-gebaseerd en kan worden gekoppeld aan de bestaande video-infrastructuur. Het verzamelt en analyseert gegevens in realtime. Met deze analyse kunnen retailers concrete acties formuleren waarmee hun reclamemiddelen, presentatie en promotionele activiteiten kunnen worden aangescherpt. Door te focussen op analyses op de winkelvloer, kan de gehele winstgevendheid worden opgeschroefd.

Met de nieuwe analysemogelijkheden is Tyco beter in staat grote winkels met meerdere monitoringpunten efficiënt te ondersteunen. Een op applicatie-gebaseerde oplossing is daar vaak kosteneffectiever dan intelligente video-analyse. Om tegemoet te komen aan de behoeften van retailers breidt Tyco haar traffic-analyses uit over de hele winkelruimte met een bundeling van vier traffic-applicaties die gericht zijn op geavanceerde in-store traffic intelligence:

– Interior counting: om de conversie te analyseren, winkelverkeer te optimaliseren en de effectiviteit van in-store marketing te meten;
– De route naar aankoop:
overzicht in bewegingsstromen door de winkel om de winkelinrichting te verbeteren en de omzet per vierkante meter te verhogen;
– Demografisch inzicht in winkelverkeer: om winkelpresentatie en productaanbod beter af te stemmen op het winkelend publiek;
– Stilstand-analyse: om promotiedisplays, de effectiviteit van het planogram en het productassortiment te optimaliseren.

De analyse-functionaliteit is wereldwijd beschikbaar voor de retail klanten van Tyco. Gezamenlijk beschikken zij over ruim 185.000 winkels. Klanten als Esprit, Tommy Hilfiger en Hema zetten de analyse al actief in.

“In de huidige competitieve markt, kunnen retailers in-store analyse goed gebruiken om hun prestaties te verbeteren”, zegt Bert-Jan van ’t Zelfde, Manager Strategic Accounts Retail bij Tyco Integrated Fire & Security. “Wij focussen sterk op innovatie en zo kunnen wij geavanceerde technologische oplossingen bieden, waarmee onze klanten beter inzicht krijgen en realtime business intelligence-informatie kunnen opdoen. Met deze informatie kunnen ze hun winkelbeleid verbeteren, de opbrengsten optimaliseren en een betere winkelbeleving creëren.”