Geplaatst door Denodo

Het Universitair Medisch Centrum Rotterdam (Erasmus MC) koopt Denodo Platform voor datavirtualisatie om uitmuntende gezondheidszorg te kunnen bieden door onderzoek en opleiding

LONDEN-(BUSINESS WIRE)- Denodo, marktleider inzake datavirtualisatie, kondigde vandaag aan dat het Universitair Medisch Centrum Rotterdam (Erasmus MC) het Denodo Platform voor datavirtualisatie heeft aangekocht om zijn databeheer goedkoper en ook meer up-to-date te maken.

Het Erasmus MC is het grootste universitair ziekenhuis in Nederland met ongeveer 40.000 opnames en 500.000 patientenraadplegingen per jaar. Met een personeelsbestand van 9.300 FTE zorgt het Erasmus MC voor een gezonde bevolking en uitstekende gezondheidszorg. Momenteel ondergaat het Erasmus MC een aantal grote veranderingen. Er wordt een volledig nieuw ziekenhuis gebouwd, dat het aantal bedden van ongeveer 1.200 tot ongeveer 800 vermindert. Met dit nieuwe ziekenhuis verandert ook de manier waarop het Erasmus MC medische zorgen verstrekt van patientenafdelingen en algemene diagnostische behandeling naar 1-persoonskamers voor elke patient met `evidence-based’ medicatie op maat.

Naast deze belangrijke veranderingen investeert het Erasmus MC ook in een nieuw Electronic Health Record, dat ten minste 182 verspreide toepassingen zal vervangen. Dit brengt ook aanzienlijke wijzigingen in het informatielandschap met zich mee. Omwille van deze veranderingen werd besloten dat de volledige Business Intelligence & Analytics omgeving aan modernisering toe was, om zo de juiste data en informatie op het juiste moment en op de juiste manier te kunnen verschaffen. Het doel is om een toekomstgericht platform te creeren dat dokters, personeelsleden, onderzoekers en anderen toegang krijgen tot de data met de tools van hun keuze. Dit platform maakt niet enkel de weg vrij voor een flexibele manier van gegevensverstrekking, maar het levert ook belangrijke Key Performance Indicators (KPIs), die doorheen de belangrijke managementlagen binnen de organisatie zullen gebruikt worden.

Met het Denodo Platform voor datavirtualisatie zal het Erasmus een moderne data-architectuur kunnen uitbouwen met minder kosten en kortere projectcycli, en toegang krijgen tot informatie die het in een enkele weergave aan zijn dataconsumenten kan voorstellen in het formaat dat ze wensen.

‘Het Erasmus project is een voorbeeld van de manier waarop datavirtualisatie organisaties kan helpen om hun algemene prestaties en doeltreffendheid op een strategische manier te verbeteren,’ aldus Angel Vina, oprichter en CEO van Denodo. ‘We streven ernaar om onze klanten datavirtualisatie in te zetten als een abstractielaag over een brede waaier van toepassingspatronen en we kijken ernaar uit om het Erasmus te helpen om een grote waarde te halen uit hun datavirtualisatie en om een aantoonbare ROI te genereren.’

Over Denodo

Denodo is de marktleider in software voor datavirtualisatie met flexibele, hoogwaardige data-integratie, data-abstractie en realtime data services voor een brede waaier van bedrijven, cloud, big data en ongestructureerde databronnen tegen de helft van de kostprijs van meer traditionele toepassingen. Denodo biedt zijn klanten binnen elke belangrijke sector aanzienlijke zakelijke flexibiliteit en ROI.

Bekijk het oorspronkelijke bericht op businesswire.com: www.businesswire.com/news/home/20160503006742/nl/