Industry Wire

VEED ‘YouTube’-festival start samenwerking Vodafone, Endemol en Het PR Bureau

Amsterdam, maandag 30 maart 2015 – Zowel Vodafone, Endemol als Het PR Bureau hebben zich verbonden aan het YouTube-festival VEED dat 18 april plaatsvindt in de Westergasfabriek Amsterdam. Vodafone wil de snel groeiende en innovatieve YouTube-community steunen in het verder ontplooien van hun initiatieven. Niet alleen online in het maken van content, maar ook offline in het creëren van een plek voor hun fans. Voor Endemol is het een logische stap om deze nieuwe generatie online programmamakers te supporten. Het PR Bureau is betrokken bij alle communicatie rondom het festival en biedt marketeers en media de mogelijkheid om de YouTube-artiesten en hun wereld te komen ontdekken.

Power to YouTubers

“Met de belofte Power To You willen we innovatieve ideeën en initiatieven altijd de kans geven zich te kunnen ontwikkelen. De YouTube-community is een snel groeiende, innovatieve wereld die onlosmakelijk verbonden is met mobiele technologie en connectiviteit. Dat maakt het voor ons een vanzelfsprekende keuze om dit nieuwe initiatief te steunen zodat de eerste editie gelijk een knallend succes wordt. En believe me, het wordt echt te gek!” aldus Natasja Kok, Senior Campaigns Specialist, Vodafone.

Creatieve geesten
Voor Endemol is het essentieel om aan het front van de ontwikkelingen op het gebied van programmamakers te staan. Jurian van der Meer, commercial director van Endemol Nederland Mediagroep: “De YouTube-artiesten bewijzen stuk voor stuk dat ze unieke programmamakers zijn. Creatieve geesten met ieder een totaal eigen stijl die gigantische potentie hebben. Voor ons een logische stap om hen te ondersteunen in hun ontwikkeling, zoals we dat wereldwijd doen met Endemol Beyond. Sinds dit jaar richten we ons ook nadrukkelijk op de Nederlandse markt en de participatie in VEED is daar een onderdeel van.”

Programma voor marketeers

Het PR Bureau is betrokken bij alle externe communicatie en partnerships. Verder organiseert het  bureau een speciaal programma voor marketeers om deze nieuwe generatie online verhalenvertellers, en de potentie van samenwerkingen met YouTube-artiesten, te leren kennen.

VEED Awards

Het VEED Festival wordt afgesloten met de eerste officiële VEED Awards, een publieksprijs voor de beste YouTubers in verschillende categorieën, waaronder Beste Comedy YouTube video, Beste Gamer YouTube video en Beste Beauty YouTube video. Op VEED zijn meer dan twintig van de meest invloedrijke YouTubers aanwezig om hun fans mee te nemen in hun wereld. Kelvin Boerma, onderdeel van filmduo Cinemates en mede-organisator van het festival: “Het bijzondere aan VEED is dat het een initiatief is van de YouTubers zelf. Samen organiseren we het evenement en bepalen we hoe wij onszelf tijdens het festival willen presenteren.” Brand managers en bureaus kunnen zich ook aanmelden om aanwezig te zijn tijdens de award show.

Over VEED Festival

Het VEED Festival is opgericht door en voor YouTubers om de perfecte dag te organiseren voor de gehele YouTube community, van de fans tot aan de YouTube-makers zelf. De dag zal gevuld worden met verschillende activiteiten, waaronder optredens van de populairste YouTube-sterren, speciale meet & greets voor de fans, YouTube-masterclasses voor iedereen die zelf YouTuber wil worden en challenges tussen de YouTubers. Kijk voor meer informatie en voor de kaartenverkoop op www.veed.nl.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht