Industry Wire

Geplaatst door Veritate

Veritate lanceert marketing data-platform Nominow

Veritate zet een volgende grote stap in de transformatie naar een volwaardige eCRM propositie voor klanten dankzij haar eigen nieuwe marketing data-platform Nominow. De naam is afgeleid van “Know me now”. Ruim 7 jaar geleden is begonnen met de bouw van het platform. De kern van het platform is een database waarmee ‘360 graden’-klantprofielen kunnen worden opgebouwd. Dit stelt je als marketeer in staat om écht 1-op-1 te communiceren. Persoonlijk en relevant. Én omni-channel.

De afgelopen jaren heeft Veritate de transformatie ingezet van e-mail marketing naar eCRM. Met een sterke focus op profielgedreven e-mail communicatie via bijvoorbeeld welkom-, loyaliteits- en win-back programma’s. Marketing data-platform Nominow zet niet alleen de conversieturbo op je e-mailkanaal, het stelt je ook in staat om gepersonaliseerde content via e-commerce platforms, websites, apps, Facebook pagina’s en banners te tonen. En daarmee sneller tot hogere conversie te komen. En dat is waar klanten op zitten te wachten.

Gerben Busch, managing director Veritate: “Nominow is ontwikkeld rondom mensen en hun gedrag. Dit in tegenstelling tot de bekende grote CRM en marketing automation softwarepakketten. Die zijn ontwikkeld rondom lineaire processen. In de CRM-praktijk van de afgelopen 15 jaar zie ik dat CMO’s en hun teams onvoldoende profiteren van CRM-software: door afhankelijkheid van ICT zijn implementatietijden vaak extreem lang. En daarmee is je slagvaardigheid weg. Daarnaast missen marketeers mogelijkheden om echt individueel met potentiële en bestaande klanten te communiceren, ook al is er een CRM-systeem.”

Veritate laat met haar marketing data-platform zien dat het anders kan: The Hilfiger Club, het loyaliteitsprogramma van Tommy Hilfiger Europe, draait al 4 jaar lang succesvol op Nominow met indrukwekkende resultaten op loyaliteit en conversie.

Nominow biedt marketeers grote voordelen: Het is sterk in het vertalen van klantgedrag naar actionable insights, kent lage licentie- en implementatiekosten, heeft een zeer korte time-to-market qua implementatie, dus Nominow is snel operationeel en je kunt al je marketingactiviteiten direct monitoren vanuit je eigen marketing dashboard.

Gerben Busch: “Op basis van de grote belangstelling voor Nominow kun je gerust stellen dat het een grote behoefte bij marketeers gaat vervullen. Persoonlijk en relevant communiceren op basis van individueel gedrag. Welke marketeer wil dat nou niet?”

Over Veritate
Met de wortels in e-mailmarketing is Veritate de afgelopen jaren succesvol getransformeerd tot eCRM bureau. E-mail is namelijk niet hét middel, maar een van de middelen in je contactstrategie. De focus ligt op eConversations: Het creëren van persoonlijke, relevante communicatie tussen merken en mensen. Op basis van inzicht in individuele wensen, voorkeuren en gedrag. Veritate maakt met internetbureau the people’s valley, reclamebureau Pickle Factory en mobile experiences specialist mobtzu onderdeel uit van the valley.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht